Nederlands
nl
English
en
contact veelgestelde vragen
log in
VU
 
Veelgestelde vragen

Hoe bestel ik een boek?
Om te kunnen bestellen moet u een account aanmaken. Dit kunt u tijdens het bestelproces doen.

Ontvang ik een Track-en-Trace code?
U ontvangt een Track-en-Trace code via email van PostNL als uw pakket ingepakt is en klaar is voor verzending.

Wat betaal ik aan verzendkosten?
De verzendkosten zijn €3,95 ongeacht de omvang van de bestelling.

Wie bezorgt mijn bestelling?
Levering gebeurt door PostNL.

Hoe lang duurt het voordat een boek geleverd is?
Boeken die op voorraad liggen leveren wij de volgende werkdag. Vrijwel alle boeken kunnen we daardoor zeer snel leveren. Als de boeken niet op voorraad zijn, duurt levering van Nederlandstalige (studie)boeken 2 en niet-Nederlandstalige (studie)boeken 7 werkdagen; uitzonderingen daargelaten.

Vragen? Mail dan naar info@vuboekhandel.nl . We helpen u graag verder.

Let op!
Studieboeken worden in de zomerperiode NIET de volgende dag verstuurd. U kunt erop rekenen dat u uw boeken ontvangt voor de colleges beginnen.
Hebt u voor afhalen gekozen? Dan ontvangt u een mail wanneer u uw boeken kunt ophalen.
Ik heb mijn bestelling (nog) niet ontvangen, wat moet ik doen?
Online kunt u zien of uw bestelling verzonden is of nog wordt verwerkt.
Als uw bestelling in uw account de status 'verzonden' heeft, maar u hebt deze nog niet ontvangen, check dan allereerst de Track-en-Trace code die u hebt ontvangen in uw mailbox. Als uw bestelling 3 werkdagen nadat die is verzonden nog steeds niet is aangekomen, dan kunt u een mail sturen naar info@vuboekhandel.nl .

Om u zo snel mogelijk van dienst te zijn, verzoeken wij u vriendelijk om uw ordernummer te vermelden.
Hoe kan ik betalen?
U kunt betalen met iDEAL of met een creditcard.

Waar vind ik informatie over mijn facturen en betalingen?
U kunt online de status van uw bestellingen inzien en uw facturen bekijken via mijn account.

Hoe lang duurt het voordat mijn betaling verwerkt is?
Uw betaling via iDEAL wordt direct verwerkt nadat u via de bank online hebt betaald. Bewijs van betaling verschijnt op de factuur en door middel van een email van Worldline, een bedrijf wat onze digitale transacties verwerkt.

Ik zou graag een kopie van de factuur willen hebben. Hoe kom ik daaraan?
U kunt eenvoudig een kopie downloaden via mijn account.

Kan ik de gegevens op mijn factuur nog aanpassen?
U kunt de factuur zelf niet wijzigen. Als u een aangepaste factuur wilt, kunt u contact opnemen via info@vuboekhandel.nl

Ik heb mijn artikel geretourneerd of geannuleerd. Wanneer krijg ik mijn geld terug?
We streven ernaar om retourneringen en annuleringen zo snel mogelijk terug te storten. Als u na een week nog steeds niets heeft ontvangen, dan kunt u ons mailen. Vermeld daarbij ook uw naam en de titel van het boek.

Hoe kan ik mijn bestelling annuleren?
Als u al heeft betaald en u wilt toch annuleren, neem dan contact op met de VU Boekhandel. Vermeld in de communicatie graag uw bestelgegevens.

Ik heb mijn bestelling geannuleerd, maar het boek is toch bezorgd. Wat moet ik doen?
Als uw bestelling ondanks een annulering toch is geleverd, dan was de bestelling al te ver in het proces om nog te kunnen annuleren. Neem in dit geval contact op via email. Vermeld in de communicatie graag de bestelgegevens.
Email: info@vuboekhandel.nl
Retourneren
Wat zijn de voorwaarden voor retourneren?
1. Vanaf het moment van ontvangst heeft u 14 dagen bedenktijd.
1a. Wij accepteren retouren van misdrukken tot enkele maanden na aankoop.
2. U kunt een boek alleen terugbrengen of ruilen op vertoon van de aankoopbon.
3. Goederen mogen alleen geretourneerd worden als deze niet beschadigd zijn door de klant.
4. Boeken die ingeseald (met een plastic verpakking omhuld) verkocht worden, en waarvan de verpakking verbroken is, kunnen niet geretourneerd worden.
5. Studieboeken met een gebruikte toegangscode voor online lesmateriaal kunnen niet geretourneerd worden.

Let op!
U kunt studieboeken nooit retourneren in de laatste week voor het tentamen en als de huidige periode is afgelopen.

Wie betaalt de retourkosten?
Retourzendingen en de kosten zijn voor risico van de koper. Daarnaast is de VU Boekhandel niet aansprakelijk is voor het beschadigen of zoekraken van retour gestuurde artikelen. Vraag daarom altijd om een Track-en-Trace code.

Hoe lang duurt het tot mijn geld teruggestort wordt als ik een bestelling retourneer?
Als uw retourzending aan bovenstaande voorwaarden voldoet, krijgt u het aankoopbedrag binnen 2 à 3 werkdagen op uw bankrekening gestort door Worldline INGENICO. Als uw een boek in de winkel komt ruilen, ontvangt u meteen contant geld.

Ik heb langer dan twee weken geleden mijn studieboeken gekocht, maar ik ga stoppen met mijn opleiding. Kan ik de studieboeken alsnog terugbrengen?
Ja, dat kan, mits de boeken nog ingeseald/onbeschadigd zijn.
Heb ik bij de VU Boekhandel garantie op mijn artikelen?
Voor alle artikelen die u via de website van de VU Boekhandel koopt, gelden de wettelijke regels voor garantie.
Dit betekent dat een artikel in goede staat moet verkeren op moment van ontvangst. Als blijkt na enkele maanden dat u een misdruk hebt ontvangen, heeft u het recht om deze om te ruilen voor een ander exemplaar. Heeft u een beschadigd artikel ontvangen? Wij horen het graag via de mail.
Email: info@vuboekhandel.nl
Hoe wijzig ik mijn accountgegevens?
U kunt uw (factuur)adres, naam en email veranderen als u inlogt op uw account . U kunt uw gegevens ook veranderen tijdens de eerst volgende keer dat u besteld.

Hoe reset ik mijn wachtwoord?
Via mijn account op de website kunt u eenvoudig uw wachtwoord opvragen. Na opgave van uw emailadres ontvangt u uw wachtwoord binnen enkele seconden per email.

Ik wil mijn bestelling op een ander adres ontvangen dan mijn woonadres. Kan dat?
U ontvangt uw bestelling op het adres dat u heeft opgegeven bij uw bestelling. Is dit niet adres niet juist? Neem in dit geval contact op per email: info@vuboekhandel.nl.
Waar kan ik vinden welke boeken ik nodig heb?
Iedere opleiding aan de VU heeft zijn eigen studiegids. Deze studiegidsen zijn te vinden op studiegids.vu.nl . In de studiegidsen kunt u precies vinden welke vakken u moet of kan volgen en kunt u bij ons op de website per opleiding en periode uw boeken uitzoeken. Wij nemen de informatie over uit de studiegidsen en vullen dat aan met informatie die we krijgen van de docenten.

Kan ik zien welke studieboeken de VU Boekhandel op voorraad heeft?
U kunt op onze website niet zien welke boeken fysiek in de winkel liggen. Vuistregel is dat wij steeds de aankomende twee periodes op voorraad nemen. Wilt u het toch helemaal zeker weten? Mail naar info@vuboekhandel.nl of loop even langs de winkel.

Er staat 'leverbaar' achter een boek dat ik wil bestellen. Wat betekent dat?
Leverbaar betekent dat het boek 'te leveren' is, en dat een leverancier of uitgever het waarschijnlijk nog heeft. Leverbaar betekent niet per definitie dat wij het boek op voorraad hebben.

Ik heb een syllabus nodig, kan ik die bij de VU Boekhandel kopen?
Ja, dat kan. Docenten en les coördinatoren bestellen een beperkt aantal syllabi bij de drukker, die zowel online als direct in de VU Boekhandel verkocht worden.

Kan ik ergens zien of een syllabus (al) op voorraad is?
Nee, de voorraad is niet online zichtbaar. Wij weten daarnaast ook pas dat er syllabi komen zodra ze bezorgd worden bij de VU Boekhandel.

Hoeveel korting krijg ik op mijn studieboeken als ik lid ben van een studievereniging?
Korting op Nederlandstalige studieboeken
Voordat een periode begint ontvangt u bij een online bestelling 10 procent korting op Nederlandstalige titels als u via een studievereniging besteld. Dat heeft te maken met Nederlandse wetgeving. U ontvangt deze korting alleen in de periode die online bij de titels staat vermeld. Als de periode is begonnen ontvangt u online 5 procent korting bij aankoop van 2 verschillende Nederlandstalige boeken bij een studievereniging. Dat laatste geldt ook bij aankoop in de VU Boekhandel.

Korting op Engelstalige boeken
Als lid van een studievereniging krijgt u 15% korting op Engelstalige studieboeken. Daarnaast bieden wij u ook een laagste prijsgarantie. Zo betaalt u altijd de laagste prijs voor buitenlandse boeken.

Laagste-prijs-garantie
U krijgt als lid van een studievereniging een laagste prijsgarantie. Kunt u het studieboek bij een reguliere Nederlandse webwinkel (ook Bol.com!) goedkoper kopen? Dan krijgt u het verschil retour. Bewaar uw factuur goed.

Let op!
Let op: deze garantie geldt alleen in de aanloop en tijdens de periode dat je het studieboek nodig hebt.

Waar kan ik lid worden van een studievereniging?
U kunt tijdens het bestellen van uw boeken ook gelijk lid worden van een studievereniging naar keuze. U kunt zich inschrijven voor lidmaatschap tijdens het aanmaken van uw profiel. De studievereniging neemt dan zo snel mogelijk contact met u op om het lidmaatschap en de overdrage van het lidmaatschapsgeld compleet te maken. Ook in de VU Boekhandel kunt u direct lid worden. Vul het formulier in dat bij de kassa ligt.

Krijg ik ook korting op studieboeken die ik in de VU Boekhandel koop als ik lid ben van een studievereniging?
Als je kunt aantonen dat je lid bent van AUREUS , dan kun je ook in de VU Boekhandel jouw boeken met korting krijgen.

Ik heb mijn boeken al gekocht bij de VU Boekhandel en ben daarna lid geworden van een studievereniging?
Als je in de introductieweek besloten hebt lid te worden van een studievereniging, maar je boeken al bij de VU Boekhandel hebt gekocht dan krijg je de extra korting uitbetaald. Ga daarvoor met je factuur van de naar de boekwinkel.

Let op!
Let op: deze actie loopt van 1 augustus tot 15 september van elk collegejaar. De extra korting geldt alleen voor Engelstalige studieboeken.
Waar kan ik als docent informatie kwijt over de studieboeken die ik wil voorschrijven?
U kunt op de pagina Docenten een formulier invullen waar u al uw informatie kwijt kunt over studieboeken. U kunt ook een mail sturen naar onze contactpersoon voor docenten, Theo Koks, via tkoks@vuboekhandel.nl .

Kan ik ook een docentexemplaar ontvangen via de VU Boekhandel?
Ja, deze optie vindt u op de pagina Docenten .
Verkoopt de VU Boekhandel ook tweedehands studieboeken?
Tweedehands boeken worden verkocht via studieverenigingen en in de VU Boekhandel.

Kan ik mijn gebruikte studieboeken verkopen via de VU Boekhandel?
Je kunt je studieboeken die je niet meer nodig hebt hier aanbieden. Het is eenvoudig en je ontvangt het geld zodra je boek is verkocht.

Welke prijs betaal ik als klant voor een tweedehands boek?
Dat verschilt per boek. Bij het bestellen kunt u kiezen uit 'gebruikt' en ‘intensief gebruikt'. In het laatste geval betaalt u nog minder, maar dan zijn er aantekeningen of markeringen aanwezig in het boek.

Staat uw vraag hier niet tussen? Mail ons dan! info@vuboekhandel.nl


leveringsvoorwaarden privacy statement copyright disclaimer veelgestelde vragen contact
 
VUBOEKHANDEL.NL VU Boekhandel boekverkopers sinds 1967