Nederlands
nl
English
en
contact veelgestelde vragen
log in
VU
 
Veelgestelde vragen
Hoe bestel ik een boek bij de VU Boekhandel?
Om te kunnen bestellen moet je een account aanmaken. Dit kan je tijdens het bestelproces doen.
Ontvang ik een Track-en-Tracecode?
Je ontvangt een Track-en-Tracecode via email van PostNL als je pakket ingepakt is en klaar is voor verzending. Op de website die in de email wordt vermeld kun je opzoeken wanneer je pakket wordt bezorgd.
Wat betaal ik aan verzendkosten?
De verzendkosten zijn €5,95 ongeacht de omvang van de bestelling.
Wie levert de boeken?
De VU Boekhandel verpakt je order en maakt de bestelling verzendklaar. Levering gebeurt door PostNL.
Ik heb een verkeerd boek ontvangen, wat moet ik doen?
Als je de verkeerde boeken hebt ontvangen kun je contact opnemen met ons via mail of telefonisch. We helpen je zo snel mogelijk.
Mijn bestelling is niet compleet, wat moet ik doen?
Het kan voorkomen dat boeken uit je bestelling nog niet beschikbaar zijn. Deze boeken worden zo spoedig mogelijk naar je opgestuurd.
Hoe lang duurt het voordat een boek geleverd is?
Boeken die op voorraad liggen leveren wij de volgende werkdag. Vrijwel alle studieboeken kunnen we daardoor zeer snel leveren. Als de boeken niet op voorraad zijn duurt levering van Nederlandstalige studieboeken 2 en niet-Nederlandstalige studieboeken 5 werkdagen; uitzonderingen daargelaten.
Ik heb mijn bestelling (nog) niet ontvangen, wat moet ik doen?
Online kun je zien of je bestelling verzonden is of nog wordt verwerkt.
Als je bestelling in je account de status 'verzonden' heeft, maar je hebt deze nog niet ontvangen, check dan allereerst de Track-en-Tracecode die je hebt ontvangen in je mailbox. Als je jouw bestelling 3 werkdagen nadat die is verzonden nog niet hebt ontvangen, dan kan je ons een mail sturen. Om je zo snel mogelijk van dienst te zijn, verzoeken we je vriendelijk je bestelnummer te vermelden in de e-mail.

Hoe kan ik betalen?
Je kunt betalen met Ideal of met creditcard.

Waar vind ik informatie over mijn facturen en betalingen?
Je kunt online de status van je bestellingen inzien en je facturen bekijken via mijn account. Ben je jouw wachtwoord vergeten? Vraag hem online op via wachtwoord vergeten.

Hoe lang duurt het voordat mijn betaling verwerkt is?
Je betaling via Ideal wordt direct verwerkt nadat je via de bank online hebt betaald. Je betaling wordt verwerkt door Worldline en Boekverkopers.com B.V. Je kunt zien dat je elektronisch hebt betaald door een vermelding op de factuur en een email die je ontvangt van de bank.

Ik zou graag een kopie van de factuur willen hebben. Hoe kom ik daaraan?
Je kunt eenvoudig een kopie downloaden via mijn account.

Kan ik de gegevens op mijn factuur nog aanpassen?
Je kunt de factuur niet zelf (online) wijzigen. Als je een aangepaste factuur wilt, kan je contact opnemen via email.

Ik heb mijn artikel geretourneerd. Wanneer krijg ik mijn geld terug?
We streven ernaar om retourneringen zo snel mogelijk te verwerken en het geld terug te storten. Als je na een week nog niets hebt ontvangen, dan kan je mailen onder vermelding van je naam en de gegevens van je bestelling.

Hoe kan ik mijn bestelling annuleren?
Je kan tijdens het bestelproces je bestelling annuleren. Verwijder daartoe de boeken uit je winkelwagen. Heb je al betaald en wil je toch annuleren? Neem in dit geval z.s.m. contact op met de VU Boekhandel. Vermeld in de communicatie graag je bestelgegevens.

Ik heb mijn bestelling geannuleerd, maar het boek is toch bezorgd. Wat moet ik doen?
Als jouw bestelling ondanks een annulering toch is geleverd, dan was de bestelling al te ver in het proces om nog te kunnen annuleren. Neem in dit geval contact op via email. Vermeld in de communicatie graag de bestelgegevens.

Welke studieboeken mag ik retourneren?
Onbeschadigde boeken kun je volgens artikel 6, 7 en 8 van onze Leveringsvoorwaarden retourneren. De koper heeft bij de wet Koop op Afstand de verplichting om bij aflevering te onderzoeken of de goederen aan de overeenkomst voldoen. Indien dit niet het geval is, dient de koper binnen tien werkdagen na ontvangst de verkoper schriftelijk of per e-mail op de hoogte te stellen. Indien is aangetoond dat de goederen niet aan de overeenkomst voldoen, heeft de VU Boekhandel de keuze de betreffende producten na retournering daarvan te vervangen door nieuwe producten dan wel de factuurwaarde daarvan te restitueren.

Als je een boek retour wilt sturen, moet je de aankoopbon (een kopie) meesturen met de zending.

Welke studieboeken mag ik NOOIT retourneren?
Uitgezonderd technische defecten worden boeken die ingeseald verkocht zijn (van plastic verpakking voorzien) en niet meer ingeseald zijn NIET retour genomen.
Boeken die voorzien zijn van een code worden nooit retour genomen!
Retourzendingen worden uitsluitend geaccepteerd indien de goederen onbeschadigd zijn.
Indien de boeken niet in nieuwstaat aan ons geretourneerd worden, behouden wij ons het recht voor om 20% van het inkoopbedrag niet te vergoeden.

Let op! Studieboeken worden NOOIT retour genomen in de laatste week voor het tentamen en ook NIET als de periode is afgelopen.

Let op! Tweedehands boeken worden NOOIT retour genomen!

Wie betaalt de retourkosten?
De kosten voor retourzendingen zijn voor rekening van de koper.
Retourzendingen zijn voor risico van de koper. Dit houdt in dat de VU Boekhandel niet aansprakelijk is voor het beschadigen of zoekraken van retourgestuurde artikelen. Vraag daarom altijd om een Track-en-Tracecode.

Krijg ik automatisch mijn geld terug als ik een bestelling retourneer?
Als je retourzending aan bovenstaande voorwaarden voldoet, krijg je het aankoopbedrag terug op je bankrekening.

Retour adres:
VU Boekhandel
De Boelelaan 1105
1081 HV Amsterdam

Heb ik bij de VU Boekhandel garantie op mijn artikelen?
Voor alle artikelen die u via de website van de VU Boekhandel koopt, gelden de wettelijke regels voor garantie. Dit betekent dat een artikel in goede staat moet verkeren. Als je een artikel/boek ontvangt waarbij dit niet het geval is, dan helpen wij je graag met het vinden van een passende oplossing. Wij kunnen een vervangend artikel opsturen, of het aankoopbedrag terugbetalen.

Ik heb boeken besteld, maar deze zijn beschadigd aangekomen. Wat moet ik doen?
Je hebt het recht om beschadigde boeken die je bij via vuboekhandel.nl hebt gekocht binnen 5 werkdagen te retourneren. Je kunt het boek terugsturen via de post.

Hoe moet ik een account aanmaken?
Tijdens het bestelproces voer je jouw adresgegevens in en kies je de leveringsmethode. Je kunt daarna jouw gegevens inzien en wijzigen via mijn account.
De volgende keer dat je bestelt kun je ook wijzigingen aanbrengen in het afleveradres en in het factuuradres.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat moet ik doen?
Via mijn account op de website kan je eenvoudig je wachtwoord opvragen. Na ingave van jouw emailadres ontvang je een wachtwoord-reset-link per e-mail.

Ik ben verhuisd, waar kan ik dit doorgeven?
Je kunt de volgende keer dat je bestelt je gegevens wijzigen. Wil je jouw boek ergens anders afgeleverd hebben dan op het adres dat je opgaf bij je bestelling? Neem in dit geval contact op met een van de medewerkers van de bestelafdeling. Vermeld in de communicatie graag jouw bestelgegevens.

Ik heb een ander e-mailadres, waar kan ik dit doorgeven?
Je kunt de volgende keer dat je bestelt je gegevens wijzigen.

Ik wil mijn bestelling op een ander adres ontvangen dan mijn woonadres. Kan dat?
Je ontvangt de boeken op het adres dat je hebt opgegeven bij de bestelling. Is dit niet adres niet juist? Je kunt je adresgegevens aanpassen in mijn account of neem contact op via email.

Waar kan ik mijn studieboeken kopen?
Studieboeken kan je online hier kopen.

Kan ik zien welke studieboeken de VU Boekhandel op voorraad heeft?
Je kunt op onze website niet zien welke boeken op voorraad zijn. Maar je kunt er op rekenen dat eigenlijk alle studieboeken voor de huidige en komende periode of blok binnen twee of drie werkdagen geleverd kunnen worden.

Ik heb een studieboek nodig en het vak is al begonnen, maar het boek is niet op voorraad. Wat nu?
Het kan gebeuren dat er enige vertraging optreedt bij het leveren van studieboeken. Wij doen er alles aan om de verplichte studieboeken zo snel mogelijk op voorraad te hebben en jouw bestelling te kunnen leveren. Meestal geldt: heb jij het niet dan hebben de anderen het ook niet. Wij doen onze uiterste beste iedereen zo snel mogelijk het boek te leveren. Bij problemen informeren we de docent.

Ik heb een studieboek gekocht, maar ik wil stoppen met het vak. Kan ik het boek nog terugsturen?
Je kunt studieboeken in uitzonderlijke gevallen terugsturen in overleg met een medewerker van de VU Boekhandel.

Ik ga een vak volgen, maar kan dit niet terugvinden op de website van . Wat moet ik nu doen?
Bij sommige vakken worden geen boeken voorgeschreven. Die vakken staan dan ook niet op online. Het kan natuurlijk zijn dat een vak er niet opstaat en er wel een boek nodig is. Wij horen die vergissing graag via: info@vuboekhandel.nl.

Ik wil graag al mijn studieboeken in een keer kopen, kan dat?
Je kunt voor het hele jaar studieboeken kopen, maar wij raden het sterk af. Het is niet alleen duur, maar je neemt dan ook een risico. Soms zijn er namelijk wijzigingen in de voorgeschreven literatuur, of verschijnen er nieuwe edities van boeken. Dit kan dan betekenen dat je het verkeerde boek koopt, of dat je een boek hebt gekocht dat je helemaal niet nodig hebt. Bestel je boeken per semester, dan zit je altijd goed!

Hoeveel korting krijg ik op mijn studieboeken als ik lid ben van een studievereniging?
Als je lid bent van een studievereniging, krijg je zeer hoge korting op je studieboeken. krijg je zeer hoge korting op je studieboeken. Je kunt bij het bestellen van studieboeken online direct naar de website van de studievereniging van jouw faculteit gaan. Krijg ik ook korting op studieboeken die ik in de winkel op de campus van de VU Boekhandel koop als ik lid ben van een studievereniging? Als je kunt aantonen dat je lid bent van een studievereniging, dan kun je ook in de VU Boekhandel jouw boeken met korting krijgen.

Waar kan ik als docent informatie kwijt over de studieboeken die ik wil voorschrijven?
Je kunt hier een formulier invullen waar je al je informatie kwijt kunt over studieboeken.

Kan ik ook een docentexemplaar ontvangen via de VU Boekhandel?
Ja, deze optie vind je hier

Verkoopt de VU Boekhandel ook tweedehands studieboeken?
Tweedehands boeken worden online verkocht via de website van de studievereniging. In de winkel op de campus kun je ook terecht voor tweedehands studieboeken. Je moet wel lid zijn van een studievereniging om tweedehands boeken te kunnen kopen in de VU Boekhandel.

Kan ik mijn gebruikte studieboeken verkopen via de VU Boekhandel?
Je kunt je studieboeken die je niet meer nodig hebt hier aanbieden. Het is eenvoudig en je ontvangt het geld zodra je boek is verkocht.

Vragen? Klik hier om een mail te sturen.
leveringsvoorwaarden privacy statement copyright disclaimer veelgestelde vragen contact
 
VUBOEKHANDEL.NL VU Boekhandel boekverkopers sinds 1967