Nederlands
nl
English
en
contact veelgestelde vragen
log in
VU
 
Veelgestelde vragen
Hoe bestel ik een boek? ?
Om te kunnen bestellen dient U een account aanmaken. Dit kunt U tijdens het bestelproces doen.
Ontvang ik een Track-en-Tracecode?
U ontvangt een Track-en-Tracecode via email van postNL als uw pakket ingepakt is en klaar is voor verzending. Op de website die in de email wordt vermeld kunt U opzoeken wanneer uw pakket wordt bezorgd.
Wat betaal ik aan verzendkosten?
De verzendkosten zijn €3,95 ongeacht de omvang van de bestelling.
Wie levert de boeken?
Levering gebeurt door postNL.
Hoe lang duurt het voordat een boek geleverd is?
Boeken die op voorraad liggen leveren wij de volgende werkdag. Vrijwel alle boeken kunnen we daardoor zeer snel leveren. Als de boeken niet op voorraad zijn, duurt levering van Nederlandstalige studieboeken 2 en niet-Nederlandstalige studieboeken 3 werkdagen; uitzonderingen daargelaten.
Vragen? Mail dan naar: Klik hier We helpen U graag verder.
Ik heb mijn bestelling (nog) niet ontvangen, wat moet ik doen?
Online kunt U zien of uw bestelling verzonden is of nog wordt verwerkt.
Als uw bestelling in uw account de status 'verzonden' heeft, maar U hebt deze nog niet ontvangen, check dan allereerst de Track-en-Tracecode die U hebt ontvangen in uw mailbox. Als U uw bestelling 3 werkdagen nadat die is verzonden nog niet hebt ontvangen, dan kan je een mail sturen naar: Klik hier We helpen U graag verder.
Om U zo snel mogelijk van dienst te zijn, verzoeken wij U vriendelijk uw ordernummer te vermelden in de e-mail.
Hoe kan ik betalen?
U kunt betalen met Ideal of met creditcard.

Waar vind ik informatie over mijn facturen en betalingen?
U kunt online de status van uw bestellingen inzien en uw facturen bekijken via mijn account.. Bent U uw wachtwoord vergeten? Vraag hem online op via wachtwoord vergeten.

Hoe lang duurt het voordat mijn betaling verwerkt is?
Uw betaling via Ideal wordt direct verwerkt nadat U via de bank online hebt betaald. Je kunt zien dat je elektronisch hebt betaald door een vermelding op de factuur en een email die je ontvangt van de bank. In ons geval is dit Worldline die de betalingen van de banken en creditcards verwerkt.

Ik zou graag een kopie van de factuur willen hebben. Hoe kom ik daaraan?
U kunt eenvoudig een kopie downloaden via mijn account.

Kan ik de gegevens op mijn factuur nog aanpassen?
U kunt de factuur niet zelf (online) wijzigen. Als U een aangepaste factuur wilt, kunt U contact opnemen via email: Klik hier

k heb mijn artikel geretourneerd of geannuleerd. Wanneer krijg ik mijn geld terug?
We streven ernaar om retourneringen en annuleringen zo snel mogelijk terug te storten. Als U na een week nog niets heeft ontvangen, dan kunt U mailen onder vermelding van uw naam en de titel van het boek.
Hoe kan ik mijn bestelling annuleren?
U kunt tijdens het bestelproces uw bestelling annuleren. Verwijder daartoe de boeken uit uw winkelwagen. Hebt U al betaald en wilt U toch annuleren? Neem in dit geval contact op met de VU Boekhandel. Vermeld in de communicatie graag uw bestelgegevens.
Email: Klik hier

Ik heb mijn bestelling geannuleerd, maar het boek is toch bezorgd. Wat moet ik doen?
Als uw bestelling ondanks een annulering toch is geleverd, dan was de bestelling al te ver in het proces om nog te kunnen annuleren. Neem in dit geval contact op via email. Vermeld in de communicatie graag de bestelgegevens.
Email: Klik hier
Retourneren
Onbeschadigde boeken kunt u volgens artikel 6, 7 en 8 van onze Leveringsvoorwaarden retourneren. De koper heeft bij de wet Koop op Afstand de verplichting om bij aflevering te onderzoeken of de goederen aan de overeenkomst voldoen. Indien dit niet het geval is, dient de koper binnen 14 dagen na ontvangst de verkoper schriftelijk of per e-mail op de hoogte te stellen. Indien is aangetoond dat de goederen niet aan de overeenkomst voldoen, heeft de keuze de betreffende producten na retournering daarvan te vervangen door nieuwe producten dan wel de factuurwaarde daarvan te restitueren.

Als u een boek retour wilt sturen, moet je de aankoopbon (een kopie) meesturen met de zending.


Welke boeken mag ik NOOIT retourneren?
Uitgezonderd technische defecten worden boeken die ingeseald verkocht zijn (van plastic verpakking voorzien) en niet meer ingeseald zijn NIET retour genomen.
Boeken die voorzien zijn van een code worden nooit retour genomen!
Retourzendingen worden uitsluitend geaccepteerd indien de goederen onbeschadigd zijn.

Attentie!
U kunt geen bestelling van studieboeken terugsturen die u heeft besteld in de week voor het tentamen. Ook in de week na het tentamen kunt u deze bestelde boeken niet meer terugsturen!

Wie betaalt de retourkosten?
De kosten voor deze retourzendingen zijn voor rekening van de koper.
Retourzendingen zijn voor risico van de koper. Dit houdt in dat iet aansprakelijk is voor het beschadigen of zoekraken van retourgestuurde artikelen. Vraag daarom altijd om een Track-en-Tracecode.

Krijg ik automatisch mijn geld terug als ik een bestelling retourneer?
Als je retourzending aan bovenstaande voorwaarden voldoet, krijg je het aankoopbedrag terug op je bankrekening.

Heb ik bij de VU Boekhandel garantie op mijn artikelen?
Voor alle artikelen die u via de website van de VU Boekhandel koopt, gelden de wettelijke regels voor garantie. Dit betekent dat een artikel in goede staat moet verkeren. Als je een artikel/boek ontvangt waarbij dit niet het geval is, dan helpen wij je graag met het vinden van een passende oplossing. Wij kunnen een vervangend artikel opsturen, of het aankoopbedrag terugbetalen.

Ik heb boeken besteld bij de VU Boekhandel, maar deze zijn beschadigd aangekomen. Wat moet ik doen?
Je hebt het recht om beschadigde boeken die je bij de VU Boekhandel hebt gekocht binnen 14 dagen te retourneren. Je kunt het boek terugsturen via de post.
Hoe wijzig ik mijn accountgegevens?
U kunt uw (factuur)adres, naam en email veranderen als u inlogt op uw account . U kunt uw gegevens ook veranderen tijdens de eerst volgende keer dat u besteld.

Hoe reset ik mijn wachtwoord?
Via mijn account op de website kunt u eenvoudig uw wachtwoord opvragen. Na opgave van uw emailadres ontvangt u een 'wachtwoord restlink' per email.

Ik wil mijn bestelling op een ander adres ontvangen dan mijn woonadres. Kan dat?
U ontvangt uw bestelling op het adres dat u heeft opgegeven bij uw bestelling. Is dit niet adres niet juist? Neem in dit geval contact op per email: info@vuboekhandel.nl.
Waar kan ik vinden welke boeken ik nodig heb?
Iedere opleiding aan de VU heeft zijn eigen studiegids. Deze studiegidsen zijn te vinden op studiegids.vu.nl . In de studiegidsen kunt u precies vinden welke vakken u moet of kan volgen en kunt u bij ons op de website per opleiding en periode uw boeken uitzoeken. Wij nemen de informatie over uit de studiegidsen en vullen dat aan met informatie die we krijgen van de docenten.

Kan ik zien welke studieboeken de VU Boekhandel op voorraad heeft?
U kunt op onze website niet zien welke boeken fysiek in de winkel liggen. Vuistregel is dat wij steeds de aankomende twee periodes op voorraad nemen. Wilt u het toch helemaal zeker weten? Mail naar info@vuboekhandel.nl of loop even langs de winkel.

Er staat 'leverbaar' achter een boek dat ik wil bestellen. Wat betekent dat?
Leverbaar betekent dat het boek 'te leveren' is, en dat een leverancier of uitgever het waarschijnlijk nog heeft. Leverbaar betekent niet per definitie dat wij het boek op voorraad hebben.

Ik heb een syllabus nodig, kan ik die bij de VU Boekhandel kopen?
Ja, dat kan. Docenten en les coördinatoren bestellen een beperkt aantal syllabi bij de drukker, die zowel online als direct in de VU Boekhandel verkocht worden.

Kan ik ergens zien of een syllabus (al) op voorraad is?
Nee, de voorraad is niet online zichtbaar. Wij weten daarnaast ook pas dat er syllabi komen zodra ze bezorgd worden bij de VU Boekhandel.

Hoeveel korting krijg ik op mijn studieboeken als ik lid ben van een studievereniging?
Korting op Nederlandstalige studieboeken
Voordat een periode begint ontvangt u bij een online bestelling 10 procent korting op Nederlandstalige titels als u via een studievereniging besteld. Dat heeft te maken met Nederlandse wetgeving. U ontvangt deze korting alleen in de periode die online bij de titels staat vermeld. Als de periode is begonnen ontvangt u online 5 procent korting bij aankoop van 2 verschillende Nederlandstalige boeken bij een studievereniging. Dat laatste geldt ook bij aankoop in de VU Boekhandel.

Korting op Engelstalige boeken
Als lid van een studievereniging krijgt u 15% korting op Engelstalige studieboeken. Daarnaast bieden wij u ook een laagste prijsgarantie. Zo betaalt u altijd de laagste prijs voor buitenlandse boeken.

Laagste-prijs-garantie
U krijgt als lid van een studievereniging een laagste prijsgarantie. Kunt u het studieboek bij een reguliere Nederlandse webwinkel (ook Bol.com!) goedkoper kopen? Dan krijgt u het verschil retour. Bewaar uw factuur goed.

Let op!
Let op: deze garantie geldt alleen in de aanloop en tijdens de periode dat je het studieboek nodig hebt.

Waar kan ik lid worden van een studievereniging?
U kunt tijdens het bestellen van uw boeken ook gelijk lid worden van een studievereniging naar keuze. U kunt zich inschrijven voor lidmaatschap tijdens het aanmaken van uw profiel. De studievereniging neemt dan zo snel mogelijk contact met u op om het lidmaatschap en de overdrage van het lidmaatschapsgeld compleet te maken. Ook in de VU Boekhandel kunt u direct lid worden. Vul het formulier in dat bij de kassa ligt.

Krijg ik ook korting op studieboeken die ik in de VU Boekhandel koop als ik lid ben van een studievereniging?
Als je kunt aantonen dat je lid bent van AUREUS , dan kun je ook in de VU Boekhandel jouw boeken met korting krijgen.

Ik heb mijn boeken al gekocht bij de VU Boekhandel en ben daarna lid geworden van een studievereniging?
Als je in de introductieweek besloten hebt lid te worden van een studievereniging, maar je boeken al bij de VU Boekhandel hebt gekocht dan krijg je de extra korting uitbetaald. Ga daarvoor met je factuur van de naar de boekwinkel.

Let op!
Let op: deze actie loopt van 1 augustus tot 15 september van elk collegejaar. De extra korting geldt alleen voor Engelstalige studieboeken.
Waar kan ik als docent informatie kwijt over de studieboeken die ik wil voorschrijven?
U kunt op de pagina Docenten een formulier invullen waar u al uw informatie kwijt kunt over studieboeken.
Kan ik ook een docentexemplaar ontvangen via de VU Boekhandel?
Ja, deze optie vindt u op de pagina Docenten .
Verkoopt de VU Boekhandel ook tweedehands studieboeken?
Tweedehands boeken worden verkocht via studieverenigingen en in de VU Boekhandel.

Kan ik mijn gebruikte studieboeken verkopen via de VU Boekhandel?
Je kunt je studieboeken die je niet meer nodig hebt hier aanbieden. Het is eenvoudig en je ontvangt het geld zodra je boek is verkocht.

Welke prijs betaal ik als klant voor een tweedehands boek?
Dat verschilt per boek. Bij het bestellen kunt u kiezen uit 'gebruikt' en ‘intensief gebruikt'. In het laatste geval betaalt u nog minder, maar dan zijn er aantekeningen of markeringen aanwezig in het boek.

Staat uw vraag hier niet tussen? Mail ons dan! info@vuboekhandel.nl


leveringsvoorwaarden privacy statement copyright disclaimer veelgestelde vragen contact
 
VUBOEKHANDEL.NL VU Boekhandel boekverkopers sinds 1967