Nederlands
nl
English
en
contact veelgestelde vragen
log in
VU VU
 
Veelgestelde vragen

Ga direct naar...
Hoe bestel ik een boek bij de VU Boekhandel?
Om te kunnen bestellen moet u een account aanmaken. Dit kunt u doen tijdens het plaatsen van een bestelling.
Ontvang ik een track en tracecode?
U ontvangt een track en tracecode op het emailadres dat u heeft opgegeven van onze vervoerder DPD als uw bestelling ter verzending wordt aangeboden. U kunt de verzending online volgen. Als u onverhoopt niet in staat bent om het pakket in ontvangst te nemen kunt u via de track en tracecode online zien waar u uw pakket kunt afhalen.
Hoeveel bedragen de verzendkosten?
De VU Boekhandel rekent 1,95 euro per bestelling. Als uw bestelling onverhoopt in 2 zendingen wordt geleverd betaald u niet extra.
Wie bezorgd mijn bestelling?
We werken samen met DPD. volg uw bestelling via de track en tracecode die u ontvangt per email.
Hoe lang duurt het voordat mijn bestelling wordt geleverd?
Boeken die we in voorraad hebben in de winkel leveren we de volgende werkdag als u besteld heeft voor 17:00 uur. Voor bijna alle studieboeken geldt dit. Als een boek niet voorradig is sturen we u Nederlandstalige boeken in de regel binnen twee tot drie werkdagn toe. Anderstalige boeken duren drie tot vijf dagen. Deze leveringstermijnen gelden voor 95 procent van de boeken. Als een bestelling veel langer duurt informeren wij u daarover. U kunt ons ook vragen naar de status van uw bestelling.
Mail ons graag via: mijnstudievereniging@vuboekhandel.nl We staan klaar om u verder te helpen.
Ik heb mijn bestelling nog niet ontvangen? Wat kan ik doen?
U kunt uw bestelling online volgen via my account. .
Als uw bestelling is verstuurd volgens de informatie op onze website kunt u de zending volgen via de track en tracecode die DPD via email naar uw stuurt. Heeft u aanvullende vragen? Email ons op: mijnstudievereniging@vuboekhandel.nl .
Om u zo goed mogelijk te kunnen helpen willen wij u vragen wij het ordernummer van uw bestelling in de email te zetten of bij de hand te houden in het geval u ons belt..
Waar vind ik informatie over mijn factuur?
U kunt al uw facturen inzien; klik hier Bent u uw wachtwoord vergeten? U kunt een nieuw wachtwoord maken via reset password..

Hoe lang duurt een betaling aan de VU Boekhandel?
Een online-betaling wordt direct uitgevoerd. U ziet dat u betaald heeft op de factuur die u ontvangt. Ook van uw bank ontvangt u nog een bevestiging per email.

Ik wil graag een afschrift van de factuur. Kan dat?
U kunt al uw facturen downloaden; klik hier

Kan ik de gegevens op de factuur nog wijzigen?
Nee, u kunt de factuurgegevens niet meer wijzigen. Voor een aanpassing van uw factuur kunt u ons een email sturen.

Ik heb een bestelling teruggestuurd. Wanneer krijg ik mijn geld terug?
Als uw retournering voldoet aan de voorwaarden die daarvoor zijn gesteld; storten wij het aankoopbedrag binnen 5 werkdagen aan u terug. Als u vragen heeft over een terugstorting; stuurt u ons dan een email met de gegevens van uw bestelling naar:
Hoe annuleer ik mijn bestelling?
U kunt uw bestelling wijzigen tijdens het bestellen door op het symbool van de prullenbak te klikken. Daarmee verwijderd u een boek uit uw winkelwagen. Als u alle boeken verwijderd heeft is uw winkelwagen leeg. Heeft u vragen? Neem contact met ons op via email. We helpen u graag verder.

Ik heb mijn boek al betaald. Kan ik mijn bestelling nog annuleren?
In dit geval kunt u de bestelling niet meer annuleren. Neemt u contact met ons op via email. Wij helpen u graag verder. Vermeld u in uw correspondentie liefst het bestelnummer van uw bestelling dat op de factuur staat die u via emial heeft ontvangen.
Email: mijnstudievereniging@vuboekhandel.nl
Onbeschadigde boeken kunt u retourneren zoals beschreven in artikel 6, 7 en 8 in onze algemene leveringsvoorwaarden
klik hier
In het geval u een bestelling retourneert; wilt u dan een kopie van de factuur meesturen? Dan kunnen we alles sneller en beter verwerken. Alvast bedankt voor uw medewerking.

LET OP:
Studieboeken kunnen niet worden geretourneerd in de week voor en in de week na het tentamen. Wij behouden ons het recht voor de bestelling niet te crediteren indien u in de ze periode uw studieboeken terugstuurt via de post of terugbrengt in de winkel.

Kan ik mijn bestelling terugbrengen in de VU Boekhandel?
Ja dat kan. Mits u aan bovenstaande voorwaarden voldoet! Breng uw aankoopbon of factuur graag mee naar de VU Boekhandel.Vo

Welke studieboeken kan ik retourneren?
Los van technische gebreken worden studieboeken die waren ingeseald in plastic toen u de boeken bestelde of aanschafte in de VU Boekhandel NOOIT retour genomen.
Studieboeken die een code bevatten kunnen ook niet worden teruggebracht. De VU Boekhandel neemt alleen studieboeken retour die beschadigd zijn ontvangen of een misdruk zijn. Beschadigde zendingen moet u binnen twee werkdagen melden via email of telefoon.

Wie betaalt de retourkosten?
De retourkosten zijn voor rekening van de koper?
Indien u boeken retour stuurt bent u zelf verantwoordelijk voor de zending. De VU Boekhandel is niet aansprakelijk voor het kwijtraken van uw zending of beschadigingen? Vraagt u daarom altijd een track- en tracecode als u iets retour stuurt.

Krijg ik mijn geld automatisch terug als ik een bestelling retour stuur?
Als u aan bovenstaande voorwaarden voldoet ontvangt u het aankoopbedrag retour. Als u uw bestelling in de VU Boekhandel terugbrengt, dat u online heeft gekocht, storten wij het aankoopbedrag terug op het rekeningnummer waarmee u heeft betaald.

Kan ik boeken die ik in de winkel van VU Boekhandel heb gekocht retourneren?
Los van technische gebreken worden studieboeken die waren ingeseald in plastic toen u de boeken aanschafte in de VU Boekhandel NOOIT retour genomen.
Studieboeken die een code bevatten kunnen ook niet worden teruggebracht.
LET OP: Studieboeken kunnen niet worden geretourneerd in de week voor en in de week na het tentamen. Wij behouden ons het recht voor de bestelling niet te crediteren indien u in de ze periode uw studieboeken terugstuurt via de post of terugbrengt in de winkel.

Ik ben gestopt met mijn studie; kan ik mijn studieboeken terugbrengen?
Als u kunt aantonen dat u bent gestopt met uw studie, en de boeken zijn in perfecte conditie kunt u in overleg met een van de medewerkers van VU Boekhandel studieboeken terugbrengen. Neem uw aankoopbonnen mee bij uw bezoek aan de winkel. Studieboeken worden niet meer retour genomen na 1 februari van elk collegejaar.
Welke garantie is geldig op producten die ik heb gekocht bij de VU Boekhandel?
Voor alle producten die u heeft gekocht bij de VU Boekhandel biedt de Nederlandse wet kopers goede garanties. Dit betekend dat een product dat een product dat u gekocht hebt aan de verwachtingen moet voldoen die u er redelijkerwijs aan kunt stellen. Een boek dat beschadigd is of een misdruk is voldoet automatisch niet aan deze verwachtingen. Als dit het geval is; dan zoeken we graag met u naar een oplossing. Veelal sturen we u een vervangend exemplaar van het boek. In het geval het een misdruk betreft zijn we daar toe verplicht.
Hoe moet ik een account aanmaken?
Tijdens het bestelproces voert u uw adresgegevens in en kiest u de leveringsmethode. U kunt daarna uw gegevens inzien en wijzigen
klik hier
De volgende keer dat u bestelt kunt u ook wijzigingen aanbrengen in het afleveradres en ook in het factuuradres.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat moet ik doen?
Via mijn account; klik hier op de website kunt u eenvoudig uw wachtwoord opvragen. Na ingave van uw emailadres ontvangt u uw wachtwoord binnen enkele seconden per e-mail.

Ik ben verhuisd, waar kan ik dit doorgeven?
U kunt de volgende keer dat u bestelt uw gegevens wijzigen of direct via
mijn account; klik hier . Wilt u uw boek ergens anders afgeleverd hebben dan u op het adres dat u opgaf bij uw bestelling? Neem in dit geval contact op met een van de medewerkers van de bestelafdeling. Vermeld in de communicatie graag uw bestelgegevens.
Email: info@vuboekhandel.nl en Telefoon: 020-5984000

Ik heb een ander e-mailadres, waar kan ik dit doorgeven?
U kunt de volgende keer dat u bestelt uw gegevens wijzigen of direct via mijn account. Wilt u niets bestellen en vindt u het makkelijker dat wij het aanpassen? Neem in dit geval contact op met een van de medewerkers van de bestelafdeling. Vermeld in de communicatie graag uw bestelgegevens.
Email: info@vuboekhandel.nl en Telefoon: 020-5984000

Ik wil mijn bestelling op een ander adres ontvangen dan mijn woonadres. Kan dat?
U ontvangt uw bestelling op het adres dat u heeft opgegeven bij uw bestelling. Is dit niet adres niet juist? Neem in dit geval contact op met een van de medewerkers van de bestelafdeling. Vermeld in de communicatie graag uw bestelgegevens. U kunt bij uw bestelling kiezen voor een ander factuuradres dan het verzendadres. Per bestelling kunt u deze gegevens wijzigen.
Email: info@vuboekhandel.nl en Telefoon: 020-5984000

Ik wil de factuur van mijn bestelling naar een ander adres sturen dan het ontvangstadres. Kan dat?
U kunt bij uw bestelling kiezen voor een ander factuuradres dan het verzendadres. Per bestelling kunt u deze gegevens wijzigen.
Waar kan ik mijn studieboeken kopen?
Studieboeken voor alle opleidingen die vermeld staan op vuboekhandel.nl kunt u kopen in de winkel van de VU Boekhandel of bestellen via vuboekhandel.nl Kijk voor een overzicht van alle opleidingen en cursussen op vuboekhandel.nl In de winkel liggen de boeken op voorraad van de huidige en toekomstige periode. Niet alle boeken voor het gehele collegejaar zijn direct beschikbaar. De VU Boekhandel werkt samen met alle studieverenigingen aan de Vrije Universiteit en ACTA. Kijk voor een overzicht op deze site. Bij deze studieverenigingen krijg je extra korting op je boeken. Door de unieke laagste-prijs-garantie die studieverenigingen bieden kun je ze nergens goedkoper krijgen!

Laagste prijs garantie
Je kunt je boeken nergens in Nederland goedkoper vinden dan bij de studievereniging op de VU. Je krijgt als lid een laagste-prijs-garantie! Kun je het studieboek bij een reguliere Nederlandse webwinkel (ook Bol.com!) goedkoper kopen dan krijg je het verschil retour. Besluit ook daarom om lid te worden en bewaar je aankoopbon van de VU Boekhandel goed. Let op: deze garantie geldt alleen in de aanloop en tijdens de periode dat je het studieboek nodig hebt.
Vragen? Mail dan naar: info@vuboekhandel.nl

Waar kan ik vinden welke boeken ik nodig heb?
Iedere opleiding aan de VU heeft een studiegids. Deze studiegidsen staan allemaal online. In de studiegidsen kun je precies vinden welke vakken je moet of kan volgen. Als je goed weet welke vakken je gaat volgen, kun je bij ons op de website per opleiding en periode je boeken uitzoeken. Wij nemen de informatie over uit de studiegidsen en vullen dat aan met informatie die we krijgen van de docenten.

Meer weten? Voor vragen kun je mailen naar: info@vuboekhandel.nl

Kan ik zien welke studieboeken de VU Boekhandel op voorraad heeft?
Je kunt op onze website niet zien welke boeken echt in de winkel liggen. Om te controleren of een boek op voorraad is, kun je even langslopen bij de VU Boekhandel of bellen met 020-5984000. Vuistregel is dat alle studieboeken voor de huidige en komende periode in de winkel liggen en als je ze online bestelt de volgende werkdag geleverd kunnen worden als je online bestelt. Wil je het toch helemaal zeker weten? Mail naar: info@vuboekhandel.nl en ontvang dezelfde werkdag nog een antwoord.

Er staat 'leverbaar' achter een boek dat ik wil bestellen. Wat betekent dat?
Leverbaar betekent dat het boek 'te leveren' is. Leverbaar betekent niet per definitie dat wij het boek in de winkel hebben liggen. Wij hebben de studieboeken per periode op voorraad in de winkel liggen. Leverbaar betekent wel dat we het boek kunnen bestellen. De tijd die het kost om een boek te leveren is afhankelijk van het de plek waar het boek besteld moet worden. Reken bij studieboeken voor de huidige en komende periode op maximaal enkele werkdagen.
Wil je het helemaal zeker weten? Mail naar: info@vuboekhandel.nl en ontvang dezelfde werkdag nog een antwoord.

Ik heb een studieboek nodig en het vak is al begonnen, maar het boek is niet bij de VU Boekhandel. Wat nu?
Het kan gebeuren dat er enige vertraging optreedt bij het leveren van de studieboeken. Dit kan verschillende oorzaken hebben. Wij doen er alles aan om de verplichte studieboeken zo snel mogelijk op voorraad te hebben. Meestel geldt: heb jij het niet dan hebben de anderen het ook niet. Wij doen onze uiterste beste iedereen zo snel mogelijk het boek te leveren. Bij 'problemen' informeren we de docent.

Vragen? Mail dan naar: info@vuboekhandel.nl.

Ik heb een studieboek gekocht, maar ik wil stoppen met het vak. Kan ik het boek nog terugbrengen?
Je kunt studieboeken in uitzonderlijke gevallen in de winkel ALLEEN overleg met een verkoopmedewerker ruilen.

Heeft de VU Boekhandel ook boekenlijsten waarop precies staat welke studieboeken ik nodig heb?
De VU Boekhandel heeft geen kant en klare boekenlijsten waarop staat welke studieboeken je nodig hebt. Er zijn zoveel verschillende opleidingen dat dit onmogelijk is. In de studiegids en online op vuboekhandel.nl staat duidelijk vermeld welke boeken je voor alle vakken nodig hebt

Ik ga een vak volgen, maar die staat niet op de website van vuboekhandel.nl. Wat moet ik nu doen?
Bij sommige vakken worden geen boeken voorgeschreven. Die vakken staan dan ook niet op onze website. Het kan natuurlijk zijn dat een vak er niet opstaat en er wel een boek nodig is. Wij horen die vergissing graag via: info@vuboekhandel.nl.

Ik wil graag al mijn studieboeken in n keer kopen, kan dat?
Je kunt voor het hele jaar studieboeken kopen, maar wij raden het sterk af. Het is niet alleen duur, maar je neemt dan ook een risico. Soms treden er namelijk wijzigingen op in de voorgeschreven literatuur, of verschijnen er nieuwe edities van boeken. Dit kan dan betekenen dat je het verkeerde boek hebt gekocht, of dat je een boek hebt gekocht dat je helemaal niet nodig hebt. Bestel je boeken per periode, dan zit je altijd goed!

Ik heb een syllabus nodig, kan ik die bij de VU Boekhandel kopen?
De VU Boekhandel verkoopt naast studieboeken, ook syllabi. Met name voor de faculteiten rechten en letteren verschijnen er regelmatig syllabi of readers voor verschillende vakken. Deze syllabi en readers worden besteld door de docenten of de coördinatoren van een vak. Zij geven door aan de drukker hoeveel syllabi er gedrukt moeten worden. De VU Boekhandel verkoopt de syllabi aan studenten.

Kan ik ergens zien of een syllabus al op voorraad is?
Syllabi of readers zijn pas op voorraad als je ze via deze site kunt bestellen. Als ze nog niet online staan, betekent dit dat we ze (nog) niet hebben.

Ik heb gehoord dat een syllabus op is. Kan ik via de VU Boekhandel nieuwe syllabi bestellen?
De VU Boekhandel kan geen syllabi bestellen. Docenten of coördinatoren geven aan de drukker door hoeveel syllabi of readers er moeten komen. Wij geven het wel door aan docenten/coördinatoren als een syllabus op is. Je kunt het beste zelf even contact opnemen met de docent om te vragen of er een passende oplossing is en of er nog een nieuwe hoeveelheid syllabi gedrukt zal worden.

Wat is een studievereniging?
Een studievereniging is niet hetzelfde als een studentenvereniging. Iedere faculteit aan de VU heeft een of meerdere studieverenigingen. Zij verzorgen allerlei leuke activiteiten, zoals excursies, borrels en feesten. En ze doen nog iets anders: ze verkopen studieboeken met hoge kortingen. Nergens anders kun je zo goedkoop je studieboeken kopen. Dus word vandaag nog lid en profiteer van deze korting!

Welke studievereniging hoort bij mijn opleiding?
Kijk daarvoor op deze website.

Hoeveel korting krijg ik op mijn studieboeken als ik lid ben van een studievereniging?
Als je lid bent van een studievereniging, krijg je zeer hoge korting op je studieboeken. Kijk bij de studievereniging van jouw faculteit naar de condities.

Korting op Nederlandstalige studieboeken
Voordat een periode begint ontvang je 10 procent korting op Nederlandstalige titels bij bestelling via een studievereniging. Dat heeft te maken met Nederlandse wetgeving. Je ontvangt deze korting alleen in de periode die online bij de titels staat vermeld. Als de periode is begonnen ontvang je 5 procent korting bij aankoop van 2 verschillende Nederlandstalige boeken bij een studievereniging. Je krijgt ook 5% korting als je de boeken direct afrekent bij je studievereniging of in de VU Boekhandel. Je krijgt ook dan alleen korting als je lid bent van een studievereniging en dit kunt aantonen, en als je minimaal twee verschillende Nederlandstalige boeken tegelijk koopt.

Bestellen/direct afrekenen van Engelstalige boeken
Engelstalige (studie)boeken zijn altijd supervoordelig als je lid bent van een studievereniging.

Waar kan ik lid worden van een studievereniging?
Word meteen lid! Je eerste bestelling heb je het lidmaatschapsgeld er meestal al uit. Je kunt online lid worden als je bestelt via de webshop van de studievereniging. Ook in de VU Boekhandel kun je direct lid worden. Vul het formulier in dat bij de kassa ligt. Natuurlijk kun je bij de verenigingen zelf ook je aanmelden. Kijk voor een overzicht van alle verenigingen op deze site.

Krijg ik ook korting op studieboeken die ik in de VU Boekhandel koop als ik lid ben van een studievereniging?
Als je lid bent van een studievereniging, krijg je een sticker op je collegekaart. Daardoor mag je van alle studieverenigingen je studieboeken ook in de VU Boekhandel kopen, met korting. Je moet dan wel je sticker laten zien bij de kassa.

Ik heb mijn boeken al gekocht bij de VU Boekhandel en ben toen lid geworden van een studievereniging?
Als lid van een studievereniging krijg je extra korting. Als je in de introductieweek besloten hebt lid te worden van een studievereniging maar je boeken al bij de VU Boekhandel hebt gekocht dan krijg je de extra korting uitbetaald. Kom daarvoor met je factuur van de VU Boekhandel naar de boekwinkel. Let op: deze actie loopt van 1 augustus tot 15 september van elk collegejaar. De extra korting geldt alleen voor Engelstalige studieboeken.
Waar kan ik als docent informatie kwijt over de studieboeken die ik wil voorschrijven?
Wij vernemen graag van u welke boeken u gaat gebruiken bij uw colleges. Die informatie is voor ons heel belangrijk. Wij nemen de boeken op voorraad en bij leveringsproblemen nemen wij contact met u op. Door ons grote inkoopvolume kunnen we de studenten een goede prijs bieden. De samenwerking met alle studieverenigingen biedt de garantie dat alle VU-studenten de boeken op tijd hebben voor een goede prijs. U kunt op deze site op de pagina Studieboeken/docenten een formulier invullen waar u al uw informatie kwijt kunt over studieboeken. Wij zijn u bij voorbaat zeer erkentelijk voor uw medewerking.

Kan ik ook een docentexemplaar ontvangen via de VU Boekhandel?
Op de site op de pagina Studieboeken/docenten kunt u snel en eenvoudig een docentexemplaar aanvragen. Door ons uitstekende contact met alle grote uitgeverijen kunnen wij u vrijwel altijd een exemplaar toesturen.
Verkoopt de VU Boekhandel ook tweedehands studieboeken?
Tweedehands boeken worden verkocht via de studieverenigingen en in de VU Boekhandel.

Kan ik mijn studieboeken verkopen via de VU Boekhandel?
Je kunt je studieboeken die je niet meer nodig hebt aanbieden ter verkoop via vuboekhandel.nl Het is eenvoudig en je ontvangt direct geld als je boek is verkocht.

Welke prijs betaal ik voor een tweedehands boek?
Dat verschilt per boek. Bij het bestellen kunt u kiezen uit 'gebruikt' en ‘intensief gebruikt'. In het laatste geval betaalt u nog minder, maar dan zijn er wel meer markeringen aanwezig in het boek.

leveringsvoorwaarden privacy statement copyright disclaimer veelgestelde vragen contact
 
VUBOEKHANDEL.NL VU Boekhandel boekverkopers sinds 1967