Nederlands
nl
English
en
contact veelgestelde vragen
log in
VU
 
Handboek communicatiestrategie
Hoofdkenmerken
Auteur: Ruler, Betteke van
Titel: Handboek communicatiestrategie
Uitgever: Boom uitgevers Amsterdam
ISBN: 9789024408313
Editie: 1. ed
Prijs: € 36,95
Verschijningsdatum: 29-10-2020
Bericht: DOWNLOAD
Inhoudelijke kenmerken
Categorie: Communicatiekunde alg.
Taal: dut
Imprint: Boom
Technische kenmerken
Verschijningsvorm: E-book
Paginas: 171
Bestandsgrootte: 13759239  bytes
 

Inhoud:

[Flaptekst]: In het Handboek Communicatiestrategie wordt de methode van het Strategisch Communicatie Frame stap voor stap uitgewerkt voor het hoger onderwijs, met veel theorieën en modellen uit marketing, management, strategie en uiteraard communicatie. Dit boek is daarmee een methodische verdieping van het eerdere boek dat Betteke van Ruler schreef over deze methode samen met Frank Körver, Het Strategisch Communicatie Frame. Het Frame schrijft niet voor wat je moet doen of welke strategie de beste is, maar helpt je om de juiste vragen te stellen en biedt je theorieën, modellen en tips om de vragen te beantwoorden. Het dwingt je daardoor om voortdurend na te denken hoe communicatie maximaal kan bijdragen aan strategische keuzes in de organisatie. Het Handboek Communicatiestrategie is geschreven in twee delen. Deel 1 legt de methode van het Frame uit en gaat in op de achtergronden van communicatie-management en -strategie. Deel 2 laat zien wat de verschillende bouwstenen van het Frame inhouden en hoe je ze vult. In ieder hoofdstuk staat een bouwsteen centraal en vind je: een checklist om de bouwsteen in te vullen; theorieën, modellen en voorbeelden die daarbij helpen; een voorbeeldcase hoe een communicatiestrategie stapje voor stapje wordt opgebouwd; een aantal praktische tips van een professional uit de dagelijkse praktijk. Stapsgewijs helpt dit vlot geschreven boek de lezer om de bouwstenen van het Strategisch Communicatie Frame toe te passen, voor een advies aan uiteenlopende opdrachtgevers. Het biedt volop achtergrondinformatie, tools, voorbeelden en tips van professionals om zelf een scherpe communicatiestrategie te ontwikkelen. Voor wie? Het boek is geschreven voor derde- en vierdejaars studenten die een communicatieopleiding volgen. Ook communicatieprofessionals die meer strategisch willen werken, vinden er veel bruikbare informatie in.
leveringsvoorwaarden privacy statement copyright disclaimer veelgestelde vragen contact
 
VUBOEKHANDEL.NL VU Boekhandel boekverkopers sinds 1967