Nederlands
nl
English
en
contact veelgestelde vragen
log in
VU
 
Zelfregulatie in een notendop
Hoofdkenmerken
Auteur: Gerats, Kim
Titel: Zelfregulatie in een notendop
Uitgever: Uitgeverij OMJS B.V.
ISBN: 9789079336326
Serie: In een notendop, deel 3
Serie: 3
Editie: 1. ed
Prijs: € 24,95
Verschijningsdatum: 17-02-2020
Bericht: Uitverkocht niet meer leverbaar
Inhoudelijke kenmerken
Categorie: Educatieve uitgaven alg.
Taal: dut
Imprint: OMJS BV, Uitgeverij
Technische kenmerken
Verschijningsvorm: Paperback / softback
Paginas: 98
 

Inhoud:

[Flaptekst]: Leerlingen (mede-)eigenaar laten zijn van hun eigen leerproces is cruciaal voor een optimale ontwikkeling, voor het vergroten van intrinsieke motivatie en voor het bevorderen van leerprestaties. In hoeverre hebben we hier al echt aandacht voor in het Nederlandse onderwijs? Wat kun je doen als leraar, maar ook als school om een omgeving te creëren waarin leerlingen zich optimaal kunnen ontwikkelen tot zelfregulerende individuen? Meerdere factoren lijken invloed te hebben op deze ontwikkeling. Denk bijvoorbeeld aan motivatie, de ontwikkeling van executieve functies, de kracht van feedback en het inzetten van formatief evalueren. Het best komt deze ontwikkeling op schoolniveau tot zijn recht door vanuit visie hieraan te werken. Zo lukt het een uitdagende leeromgeving te creëren die past bij wat iedere individuele leerling nodig heeft voor de eigen ontwikkeling. Over de Notendop-serie Elke school heeft de opdracht zich continu te ontwikkelen en te verbeteren. Daarvoor is het van belang dat een school vanuit haar visie de actuele onderwijsthemas blijft verkennen. Met de Notendop-serie brengt Onderwijs Maak Je Samen een reeks beknopte uitgaven rondom deze themas uit. Het doel van deze uitgaven is om leidinggevenden en professionals in het onderwijs een kader te bieden waarmee de school een eigen definitie en visie kan vormen en binnen de eigen schoolorganisatie ontwikkeling in gang kan zetten. Zelfregulatie in een notendop beschrijft het belang van de ontwikkeling van zelfregulatie van leerlingen. Deze publicatie legt uit waarom deze ontwikkeling zo cruciaal is, hoe je daar als school vorm aan kunt geven en wat je daarvoor kunt inzetten in de eigen praktijk. Vanuit een verzameling aan theorieën wordt de vertaalslag gemaakt naar de praktijk door het aanbieden van tools om met de leerlingen aan de slag te gaan. De inhoud en werkwijze van deze Notendop-uitgave zijn geschreven vanuit het primair onderwijs, maar tevens toepasbaar in de eerste jaren van het voortgezet onderwijs.
leveringsvoorwaarden privacy statement copyright disclaimer veelgestelde vragen contact
 
VUBOEKHANDEL.NL VU Boekhandel boekverkopers sinds 1967