Nederlands
nl
English
en
contact veelgestelde vragen
log in
VU
 
Thought leadership als succesfactor in een veranderende samenleving
Hoofdkenmerken
Auteur: Halderen, Mignon van
Titel: Thought leadership als succesfactor in een veranderende samenleving
Uitgever: Van Duuren Management B.V.
ISBN: 9789089656223
Editie: 1. ed
Prijs: € 32,99
Verschijningsdatum: 05-04-2022
Bericht: Leverbaar
Inhoudelijke kenmerken
Categorie: Management alg.
Taal: dut
Imprint: Van Duuren Management
Technische kenmerken
Verschijningsvorm: Paperback / softback
Paginas: 224
 

Inhoud:

[Flaptekst]: Steeds meer bestuurders, leiders en (marketing)- communicatieprofessionals hebben thought leadership als speerpunt in hun strategische plannen staan. Maar wat houdt thought leadership eigenlijk in? En hoe kun je thought leadership ontwikkelen en daadwerkelijk in praktijk brengen? Dit is het eerste boek dat je een verfrissende kijk en concrete handvatten biedt om thought leadership in je eigen organisatie te ontwikkelen. Een succesvolle thought leadership strategie valt of staat met het durven uitdragen van vernieuwend perspectief. Hoe ontwikkel je zon Novel Point of View? Hoe betrek je medewerkers en andere stakeholders daarbij? Hoe vertaal je je vernieuwende perspectief naar de praktijk en bouw je vertrouwen bij stakeholders rondom dat vernieuwende perspectief en de daarbij horende koers? En wat betekent dat voor leiderschap en communicatie? Op bevlogen wijze en aan de hand van vijf actuele thought leadership cases laten de auteurs zien hoe organisaties dit op succesvolle wijze kunnen doen. Zo geven de auteurs een kijkje in de keuken van Bernhoven, het ziekenhuis dat vanuit het vernieuwende perspectief Betere zorg, door minder zorg hun complete zorgmodel op succesvolle wijze kantelde en patiënten en stakeholders hier op inspirerende wijze bij betrok. En ze laten zien hoe het Deense energiebedrijf Ørsted, Philips, Unilever, woningcorporatie Sint Trudo en parktheater Eindhoven voor een alternatieve koers kozen door te vertrekken vanuit vernieuwende zienswijzen en die vertaalden naar concreet gedrag en resultaat. Ben jij die bestuurder, leider of (marketing)communicatieprofessional die thought leadership op de strategische agenda heeft staan? Dan is dit jouw handboek om die strategie en positionering vorm te geven. Trefwoorden: thought leadership verandering innovatie handleiding
leveringsvoorwaarden privacy statement copyright disclaimer veelgestelde vragen contact
 
VUBOEKHANDEL.NL VU Boekhandel boekverkopers sinds 1967