[Annotatie]: Het herschreven Handboek Online Marketing 8 (#HOM8) is het meest complete, prijswinnende, gestructureerd, modern en praktisch management- en studieboek.[Inhoudsopgave]: Inhoudsopgave Handboek Online Marketing 8 Dankwoord Voorwoord (Prof.dr. Henry Robben, Nyenrode Business Universiteit) Over het hybride gebruik van het Handboek Online Marketing De indeling van HOM8 in vier hoofdfasen Hoofdstuk 1 Traditioneel, Trends en Transitie Marktplaats-model en virtualisatie Van customer delight naar metaverse Modern marketingdenken CASE Oefeningen Hoofdstuk 2 Analyses, purpose marketing, Maturity-model Online DNA: What, How, Why Onze online klant onderzoeken Onze Persona bepalen Online verdienmodellen Van freemium naar marketplace CASE Oefeningen Hoofdstuk 3 Van online SWOT naar confrontatie Van 4 Ps naar 4 Cs Alternatief online 10 Ps Customer Journey mapping De vraagstelling Bepaling online marketingstrategie CASE Oefeningen Hoofdstuk 4 Van diepere analyse naar big data Google Analytics insights Profielverrijking CASE Oefeningen Hoofdstuk 5 Leadgeneratie Online b2b-marketing Lead nurturing Conversieoptimalisatie 4 R-model voor conversieoptimalisatie per middel CASE Oefeningen Hoofdstuk 6 Websiteoptimalisatie A-B test Eye tracking Usability Accessibility CASE Oefeningen Hoofdstuk 7 Virale marketing Online engagement WOW-effect! CASE Oefeningen Hoofdstuk 8 Contentmarketing Doelen Formats Storytelling CASE Oefeningen Hoofdstuk 9 E-mailmarketing CRM en databasemarketing Doelen Vormen Succesfactoren CASE Oefeningen Hoofdstuk 10 Zoekmachinemarketing SEO SEA SEM SEP Search Console CASE Oefeningen Hoofdstuk 11 Microsites en landingspaginas CASE Oefeningen Hoofdstuk 12 Social media marketing influencer marketing POST-model Campagne Adverteren Monitoren CASE Oefeningen Hoofdstuk 13 Digital en online advertising Afrekenmodellen Performance based CASE Oefeningen Hoofdstuk 14 Mobile marketing Mobility-model 5 Cs SoLoMo Mixed reality Metaverse CASE Oefeningen Hoofdstuk 15 Streaming media Online video Podcast CASE Oefeningen Hoofdstuk 16 Opbouw Strategisch Online Marketingplan (STOMP) Evaluatie CASE Oefeningen -[Flaptekst]: Het herschreven Handboek Online Marketing 8 (#HOM8) is het meest complete, prijswinnende, gestructureerd, modern en praktisch management- en studieboek. HOM8 biedt de gebruiker extra converterend inzicht op gebied van bijvoorbeeld influencermarketing, contentengagement en metaverse. Het kleurrijke handboek biedt de professional theoretische inzichten die worden omgezet in de praktijk aan de hand van duizenden bijlagen. Het crossmediale boek helpt een effectieve online marketingstrategie te ontwikkelen en uit te voeren met de meest moderne middelen. De meer dan 6000 bijlagen op de ondersteunende portal, maken van bestseller #HOM8 een crossmediale beleving met als doel: scoren met een moderne strategische online marketingmix! De achtste druk van deze bestseller is herschreven, kent gratis tools en templates, nieuwe cases, handige stappenplannen, expertvisies, extra digitale bijlagen en praktische marketingmodellen. Strategisch denken in online marketing is een must. Dit boek geeft aan hoe je de volwassenwording van social, content en mobile kunt toepassen voor jouw organisatie. Disruptie kun je daadwerkelijk vormgeven, zoals dit sprankelende overzicht laat zien. Prof. dr. Henry Robben, hoogleraar marketing Nyenrode Business Universiteit Het Handboek Online Marketing neemt mij mee door nieuwe werelden. Het boek laat zien hoe het vakgebied marketing en communicatie nieuwe en succesvolle wegen inslaat. Drs. Hans Molenaar, directeur Beeckestijn Business School Het Handboek Online Marketing is het enige marketingboek dat de digitale transformatie en online marketing- kansen helder uitlegt. Igor Beuker, spreker en host op het gebied van digital transformatie Eindelijk een digital marketingboek dat ook de disruptie in de retail en het veranderend koopgedrag behandelt! Prof. dr. Cor Molenaar, auteur van onder andere Kijken, kijken anders kopen[Promotie]: Het herschreven Handboek Online Marketing 8 (#HOM8) is het meest complete, prijswinnende, gestructureerd, modern en praktisch management- en studieboek. HOM8 biedt de gebruiker extra converterend inzicht op gebied van bijvoorbeeld influencermarketing, contentengagement en metaverse. Het kleurrijke handboek biedt de professional theoretische inzichten die worden omgezet in de praktijk aan de hand van duizenden bijlagen. Het crossmediale boek helpt een effectieve online marketingstrategie te ontwikkelen en uit te voeren met de meest moderne middelen. De meer dan 6000 bijlagen op de ondersteunende portal, maken van bestseller #HOM8 een crossmediale beleving met als doel: scoren met een moderne strategische online marketingmix! De achtste druk van deze bestseller is herschreven, kent gratis tools en templates, nieuwe cases, handige stappenplannen, expertvisies, extra digitale bijlagen en praktische marketingmodellen.