Nederlands
nl
English
en
contact veelgestelde vragen
log in
VU
 
Kleuters en wiskunde Een doelgerichte en handelende kennismaking
Hoofdkenmerken
Auteur: Peerlings, Wendy
Titel: Kleuters en wiskunde Een doelgerichte en handelende kennismaking
Uitgever: Terra - lannoo, Uitgeverij
ISBN: 9789401499156
Editie: 3. ed
Prijs: € 29.99
Verschijningsdatum: 15-07-2024
Bericht: Leverbaar
Inhoudelijke kenmerken
Categorie: Onderwijs alg.
Taal: dut
Imprint: Lannoo Campus
Technische kenmerken
Verschijningsvorm: Paperback / softback
Paginas: 272
 

Inhoud:

[Flaptekst]: Wiskunde is overal in het leven van kleuters. Van's morgens tot's avonds, binnen en buiten, op school, thuis en onderweg ... altijd komen ze in aanraking met getallen, ruimtes, afstanden en volgordes. In het kleuteronderwijs zal wiskunde de komende jaren alleen maar aan belang winnen. Dit is niet zomaar een boek over wiskundedidactiek, maar een doelgerichte visie op goed wiskundeonderwijs voor kleuters. De basis wordt gevormd door wat ons onderwijs vraagt en nodig heeft, met extra aandacht voor de volgende domeinen: getallen, logisch-wiskundig redeneren, meten en meetkunde. Kleuters en wiskunde neemt de leerkracht mee via korte instructies waarbij heldere doelen en een brede observatie vooropstaan. Verder vind je in dit handboek duidelijke leerlijnen, elk gestoffeerd met tips en voorbeelden om direct toe te passen in de praktijk. Met extra online materiaal 'Dit boek vertrekt van de wiskundige doelen en leerervaringen van kinderen. Naast wetenschappelijk onderbouwde theorie vind je een sterke vertaalslag naar de praktijk. Gegarandeerd zullen (toekomstige) leerkrachten geprikkeld worden om samen met de kleuters de wondere wereld van wiskunde te ontdekken. Dit boek is een must-have.' - Joke Grimmonprez | praktijklector en docent aan de Odisee Hogeschool, bachelor kleuteronderwijs 'Kleuters tot leren brengen wordt nog steeds als een uitdaging gezien, zeker als het over wiskunde gaat. Dit prachtige boek vult die lacune op en toont meteen aan dat uitstekend kleuteronderwijs de lat hoog kan leggen. Didactisch onderbouwd, ambitieus, maar tegelijk zeer bruikbaar. Je krijgt zin om ermee aan de slag te gaan.' - Dirk Van Damme | professor onderwijskunde, jarenlang hoofd van Centre for Educational Research and Innovation (OESO), en voorzitter van de Commissie der Wijzen [Promotie]: Hoe bouw je speelse activiteiten op vanuit een leerlijn?
leveringsvoorwaarden privacy statement copyright disclaimer veelgestelde vragen contact
 
VUBOEKHANDEL.NL VU Boekhandel boekverkopers sinds 1967