Nederlands
nl
English
en
contact veelgestelde vragen
log in
VU
 
Shared Service Centers II van kostenbesparing naar waardecreatie Shared Service Centers II van kostenbesparing naar waardecreatie
Hoofdkenmerken
Auteur: Strikwerda, J.
Titel: Shared Service Centers II van kostenbesparing naar waardecreatie
Uitgever: Gorcum b.v., Koninklijke Van
ISBN: 9789023246633
Editie: 1. ed
Prijs: € 49,95
Verschijningsdatum: 01-07-2010
Bericht: Uitverkocht niet meer leverbaar
Inhoudelijke kenmerken
Categorie: Management alg.
Taal: Nederlands
Technische kenmerken
Verschijningsvorm: Paperback / softback
Paginas: 324
 

Inhoud:

[Flaptekst]: """"Shared Service Centers I werd bekroond met de Vakjuryprijs van de Orde van Organisatiekundigen en -adviseurs - Ooa Nu in veel ondernemingen shared service centers zijn ingevoerd doet de vraag zich voor hoe deze efficiënter aan te sturen en vooral ook te integreren in de innovatieprocessen. Ook de toepassing van SSC’s in de non-profit-sector en in de publieke sector neemt een steeds grotere vlucht. Deze nieuwe editie van het standaardwerk over shared service centers behandelt hoe de problematische p x q-aansturing vervangen kan worden door een efficiëntere en effectievere aansturing van SSC’s. De resultaten zijn lagere kosten en tegelijk een betere integratie in innovatieprocessen. Ook wordt duidelijk op welke wijze shared service centers kunnen bijdragen aan de waardepropositie van de onderneming voor de afnemer en daarmee hoe ze competitief en strategisch ingezet kunnen worden. Voor veel ondernemingen betekent het werken met shared service centers een leerproces naar een multidimensionale organisatie om de aansluiting met een steeds dynamischer en gedifferentieerdere markt niet te verliezen. Dit leerproces gaat niet alleen over de ontwikkeling van het shared service center zelf, maar vooral ook over de kwaliteit van het ondernemerschap en de ontwikkeling van de organisatie als geheel. In deze editie wordt een driedimensionaal ontwikkelingsmodel geïntroduceerd dat inmiddels door meerdere organisaties met vrucht wordt toegepast. In de non-profit-sector en de overheid gelden andere regels dan in het bedrijfsleven. Deze editie besteedt hieraan specifieke aandacht, bijvoorbeeld door intergemeentelijke samenwerking, daarmee samenhangend komt ook de juridische vormgeving van samenwerking in de vorm van shared service centers aan bod. Ook biedt het boek beslismomenten voor outsourcing. Het boek bevat negen uitgewerkte casebeschrijvingen. Zeven daarvan zijn afkomstig uit de vorige editie waarbij een update wordt gegeven. De lezer kan zo zien welke ontwikkelingen ondernemingen met hun shared service centra doormaken. Daarnaast zijn twee geheel nieuwe cases toegevoegd, waarvan één uit de non-profit sector. Met Shared Service Centers II beschikken ondernemers, bestuurders, stafmedewerkers en adviseurs over een bijdetijds handboek over een niet weg te denken fenomeen in de ontwikkeling van organisaties in het bedrijfsleven, de non-profit sector en bij overheden. De auteur Prof. Dr. J. Strikwerda is management consultant, director van het Nolan Norton Institute en hoogleraar Organisatieleer en Organisatieverandering aan de Universiteit van Amsterdam POD-cast Ga naar de POD-cast. Audio CD Management Topics'Shared Service Centers' Deze aflevering van Management Topics geeft u in ruim één uur inzicht in de snelle ontwikkeling van Shared Service Centers II. Na beluistering van dit audiocollege weet u onder meer wat de voor- en nadelen zijn, wat de relatie is tussen outsourcing en Shared Service Centers, wat de kritieke succesfactoren bij invoering zijn, waar u een Shared Service Center in uw organisatie moet plaatsen en hoe u het moet besturen. Management Topics is een serie audiocolleges over managementonderwerpen die de actualiteit van morgen bepalen. Het gekozen thema wordt van meerdere kanten belicht zodat u in ongeveer één uur bent bijgepraat. Het boek is zowel los als in combinatie met de cd te bestellen.""""
leveringsvoorwaarden privacy statement copyright disclaimer veelgestelde vragen contact
 
VUBOEKHANDEL.NL VU Boekhandel boekverkopers sinds 1967