[Annotatie]: Het nieuwe Handboek Online Marketing 7 is een harde softcover door het gebruik van QR-codes, top-experts en veel bijlagen, niet alleen een crossmediale beleving; het boek is vooral compleet en actueel[Inhoudsopgave]: Inhoudsopgave Dankwoord Voorwoord Over het gebruik van het handboek 1 De transitie van traditionele naar moderne marketing 27 1.1 Online marketing: Van fysieke naar virtuele marktplaats 32 1.2 Het marketingdenken en de waardecreatie 33 1.2.1 Grondleggers van het marketingdenken 37 1.2.2 Het marketingdenken genaamd Marketing 4.0 39 1.2.3 Het geïntegreerde marketingdenken van Cravens 40 1.3 Van productie-, product- naar marketingdenken 42 1.3.1 Disruptie als kern van Marketing 5.0 44 1.4 Van massamarketing naar een-op-een aanpak 45 1.4.1 Het opdelen van de markt 48 1.4.2 Van big data tot profielverrijking 49 1.4.3 Van persoonlijke aanpak tot wearable 51 1.4.4 Customer Relationship Management en dataverrijking 53 1.4.5 De klantreis of customer journey 54 1.4.6 De klantreis, klantgegevens en privacy 56 1.5 Privacy, politiek, cookies en AVG/GDPR 58 1.5.1 De AVG en online marketing 60 1.5.2 Cybersociologie en cybersecurity 61 1.6 Maatschappelijke ontwikkelingen 62 1.6.1 Veranderingen in modern consumentengedrag 63 1.7 Online koopgedrag en kanaalconflicten 67 handboek online marketing 7 15 1.7.1 E-commerce en online besteding 67 1.7.2 De enorme groei van m-commerce 70 1.7.3 ShoppingTomorrow: online koopgedrag en disruptail 72 1.8 Na de digitale transitie 73 1.9 EXPERTCASE met Steven van Belleghem 75 Opdrachten 76 2 De connected consument en transitie naar moderne marketing 77 2.1 Traditionele marketinginzichten 79 2.1.1 Verschillen traditionele en moderne marketing 80 2.2 Instanties die helpen bij de transitie 83 2.3 De transitie in marketingdenken 85 2.3.1 Het Productieconcept 86 2.3.2 Het Productconcept 86 2.3.3 Het Verkoopconcept 87 2.3.4 Het Marketingconcept 87 2.3.5 Het Online concept 88 2.3.6 De connected prosumer en het Marktplaatsconcept 88 2.3.7 De generatie Connected en het Marktplaatsconcept 89 2.3.8 Gen C, social proof en screenagers 90 2.3.9 Factoren die nieuwe marketingconcepten beïnvloeden 93 2.4 De marketingmix 94 2.4.1 De P van Product 95 2.4.2 De P van Prijs 98 2.4.3 De P van Promotie 100 2.4.4 De P van Plaats 101 2.5 De extra Ps van de retail marketingmix 102 2.6 De marketing Ps van de organisatie in transitie 103 2.6.1 Drie duurzame marketing Ps 103 2.6.2 Na de 4 Ps de 10 Ps voor het commerciële internet 105 2.7 Van Ps naar en strategisch stappenplan 108 2.7.1 De strategieën van Porter en de Ansoff matrix 110 2.7.2 De groeistrategie en de Ansoff matrix 111 2.7.3 De SWOT-analyse en het vervolg 112 2.7.4 Na de SWOT de richtinggevende confrontatiematrix 114 2.7.5 De SMART-doelstelling en marketingstrategie 114 2.8 De beperkingen van traditionele marketing 115 2.8.1 De kansen van moderne en online marketing 116 2.8.2 De transitie: Het Business Model Canvas 117 2.8.3 Het invullen van het Business Model Canvas 118 2.8.4 De transitie naar nieuwe vormen van marketing 119 2.8.5 Eisen aan de moderne marketeer 120 2.9 EXPERTCASE met drs. Hans Molenaar 121 Opdrachten 124 3 Stappenplan online marketingstrategie, de 4 Cs en growth hack 125 3.1 Het growth hacken van de oude organisatie 129 3.1.1 Traditie versus Transitie: langetermijnkoers not done 130 3.1.2 Kenmerken en taken van marketingmanagement 130 3.2 De online marketingstrategie binnen de organisatie 135 3.3 De vertaling van waarden, visie en missie: het IFV-model 139 3.3.1 De I-dentiteit binnen de online marketingstrategie 140 3.3.2 De Focus binnen de online marketingstrategie 141 3.3.3 De Visie binnen de online marketingstrategie 142 3.3.4 Sluit een iPACT voor online succes 143 3.4 De stappen van een Strategisch Online MarketingPlan 144 3.5 Stap 13: Accepteren, Integreren, Transformeren 151 3.6 Stap 14: de tactiek en de strategie omzetten naar een campagne met REAN 153 3.7 Stap 15: invulling online marketingmix met 4Cs 154 3.7.1 Het 4C-model bij stap 15 155 3.7.2 De C van Convenience 155 3.7.3 De C van Cost 156 3.7.4 De C van Consumer value 157 3.7.5 De C van Communication 159 3.8 Stap 16: actiegerichte implementatie met de Internet Scorecard 161 3.8.1 Stap 17: implementatie met de Online Strategy Map 163 3.9 Stap 18: implementatie door middel van een campagne en planning 164 3.9.1 Stap 19: budgettering[Flaptekst]: Het zeer praktische studie- en managementboek is een harde softcover die in zijn zevende herziene editie totaal vernieuwd en nog completer gemaakt. Het gebruik van QR-codes, nieuwe inzichten, cijfers en ontwikkelingen van invloed op de online marketingmix, komen uitgebreid aan bod in een strakke structuur. Video-tutorials maken het HOM7 nog praktischer.'Het Handboek Online Marketing 7 (#HOM7)' verschaft je als (toekomstig) onlinemarketeer zowel de theoretische grondslagen als de praktische tools om een effectieve onlinemarketingstrategie te ontwikkelen en uit te voeren. Doorspekt met voorbeelden uit de praktijk laat Patrick Petersen zien hoe onlinemarketing bedacht en uitgevoerd kan worden om effectief te zijn.'Het Handboek Online Marketing 7' is een praktisch en crossmediaal boek met op de ondersteunende website www.handboekonlinemarketing.nl veel extra video's, interviews, extra webinars, kleurrijke modellen en opvallende cases. Het boek kent bovendien bijdragen van experts die de strategische visie op gebied van online marketing tot ver in de toekomst brengen. Leerzaam én inspirerend. 23 redenen om het Handboek Online Marketing 7 aan te schaffen en in te zetten 1 Door de meuk aan teksten, overlappingen en vele bijzinnen door de ruim 20+ updates, is deel 7 compacter gemaakt en herschreven. 2 Totaal herzien met nieuwe onderzoeken, cijfers en verdieping op diverse gebieden. 3 Een nieuw boekopmaak met betere lijning per spread. 4 Een ander lettertype en betere bladzijde-verdeling (bladspiegel), minder opsommingen en meer definities in de context geplaatst. 5 Facebook shops maken, TikTok, mixed reality, social search, succes met zoekmachine-advertenties 6 Een heldere structuur met leerdoelen, oefeningen, voorbeelden en duidelijke verbindingen tussen onderdelen van de strategie, de operationele marketingmix, de moderne middelen, doelen-KPIs en evaluatie. 7 Alles is origineel; overlappende delen zijn geschrapt en/of logisch samengevoegd. 8 Een nieuw deel over communities binnen de social media marketing. 9 TikTok, Snapchat, Instagram, Facebook, LinkedIn stories. 10 Een strakke ontwerpstijl van de marketingmodellen. 11 Een uitgebreid hoofdstuk over conversie en growth hacking. 12 Coronaproof en geschikt om crossmediaal te leren, lezen en gebruiken. 13 Stappenplan voor het aanmaken van social media advertenties. 14 De theorie naar de praktijk vertaald op basis van veel inspiratie. 15 Zeer fraaie visuals, zoals nieuwe marketingmodellen en schemas. 16 Video-tutorials, webinars en meer digitale extras die van het lezen en leren een crossmediale beleving maken. 17 Compacter geschreven en beter scanbaar. 18 QR-codes om met de smartphone direct naar de betreffende digitale bijlage te gaan. 19 Definities in de tekst en essentiele definities in herkenbare kaders. 20 Nieuwe oefeningen (per hoofdstuk). 21 De boekstructuur (hoofdstukindelingen) is gelijk aan de vorige edities voor makkelijke inpassing.. 22 Nieuw docentmateriaal en een uitgebreid Pinterest-account met ruim 1500 visuele bijlagen, zoals infographics en modellen uit het boek. 23 In het boek: Philips, Tesla, Frankwatching, TEDx, LinkedIn Benelux, Nieuws.Social, Port of Rotterdam, Ford, V&D, Coolblue, LEGO, Red Bull, Nike, Adidas, Rijkswaterstaat, Rijksoverheid.nl Meer info? Mail direct de auteur op patrick@handboekonlinemarketing.nl[Promotie]: Het vernieuwde Handboek Online Marketing 7 is door het gebruik van QR-codes, top-experts en veel bijlagen, niet alleen een didactische revolutie; het boek is een harde softcover en vooral compleet, crossmediaal en actueel. 23 redenen om het Handboek Online Marketing 7 aan te schaffen en in te zetten 1 Door de meuk aan teksten, overlappingen en vele bijzinnen door de ruim 20+ updates, is deel 7 compacter gemaakt en herschreven. 2 Totaal herzien met nieuwe onderzoeken, cijfers en verdieping op diverse gebieden. 3 Een nieuw boekopmaak met betere lijning per spread. 4 Een ander lettertype en betere bladzijde-verdeling (bladspiegel), minder opsommingen en meer definities in de context geplaatst. 5 Facebook shops maken, TikTok, mixed reality, social search, succes met zoekmachine-advertenties 6 Een heldere structuur met leerdoelen, oefeningen, voorbeelden en duidelijke verbindingen tussen onderdelen van de strategie, de operationele marketingmix, de moderne middelen, doelen-KPIs en evaluatie. 7 Alles is origineel; overlappende delen zijn geschrapt en/of logisch samengevoegd. 8 Een nieuw deel over communities binnen de social media marketing. 9 TikTok, Snapchat, Instagram, Facebook, LinkedIn stories. 10 Een strakke ontwerpstijl van de marketingmodellen. 11 Een uitgebreid hoofdstuk over conversie en growth hacking. 12 Coronaproof en geschikt om crossmediaal te leren, lezen en gebruiken. 13 Stappenplan voor het aanmaken van social media advertenties. 14 De theorie naar de praktijk vertaald op basis van veel inspiratie. 15 Zeer fraaie visuals, zoals nieuwe marketingmodellen en schemas. 16 Video-tutorials, webinars en meer digitale extras die van het lezen en leren een crossmediale beleving maken. 17 Compacter geschreven en beter scanbaar. 18 QR-codes om met de smartphone direct naar de betreffende digitale bijlage te gaan. 19 Definities in de tekst en essentiele definities in herkenbare kaders. 20 Nieuwe oefeningen (per hoofdstuk). 21 De boekstructuur (hoofdstukindelingen) is gelijk aan de vorige edities voor makkelijke inpassing.. 22 Nieuw docentmateriaal en een uitgebreid Pinterest-account met ruim 1500 visuele bijlagen, zoals infographics en modellen uit het boek. 23 In het boek: Philips, Tesla, Frankwatching, TEDx, LinkedIn Benelux, Nieuws.Social, Port of Rotterdam, Ford, V&D, Coolblue, LEGO, Red Bull, Nike, Adidas, Rijkswaterstaat, Rijksoverheid.nl Meer info? Mail direct de auteur op patrick@handboekonlinemarketing.nl