Home > Contact > Veel gestelde vragen

Veel gestelde vragen

Hoe bestel ik een boek bij de VU Boekhandel?
  • online
Om te kunnen bestellen heeft u een account nodig. U kunt tijdens het bestelproces een account aanmaken. Als u al een account heeft, hoeft u alleen nog maar in te loggen via de knop mijn account

Heeft u vragen over uw online bestelling? Mail dan naar: info@vuboekhandel.nl
  • telefonisch
U kunt altijd bellen naar de VU Boekhandel. Wij helpen u graag verder met uw bestelling. Ook als u vragen hebt over uw online bestelling staan wij u graag te woord. Onze servicelijn is open op werkdagen van 9.00 uur tot 18.00 uur. Op zaterdagen is de VU Boekhandel open van 10.00 uur tot 16.00 uur.
  • In de winkel
Onze medewerkers kunnen direct een boek voor u bestellen in de winkel. Wij staan u graag te woord. Er worden geen bestelkosten in rekening gebracht en u wordt via email op de hoogte gehouden. Onze openingstijden zijn van maandag tot en met vrijdag van 9.00 uur tot 18.00 uur. Op zaterdagen is de VU Boekhandel open van 10.00 uur tot 16.00 uur.
Hoe lang duurt het voordat een boek geleverd is?
Boeken die in de winkel op voorraad liggen, leveren wij de volgende werkdag. Vrijwel alle studieboeken kunnen we daardoor zeer snel leveren. Als de boeken niet op voorraad zijn, dan is de levertijd afhankelijk van het land waar het boek vandaan moet komen. Nederlandse boeken leveren we in de regel na een of twee werkdagen. De levertijd van Engelstalige titels varieert tussen drie werkdagen en enkele weken. Recente Engelse titels zijn vaak binnen drie à vier dagen leverbaar. Soms moet een boek eerst nog gedrukt worden voordat het geleverd kan worden (Printing On Demand). In dat geval kan het wel drie of vier weken duren voordat een boek gedrukt en geleverd is.
Wij informeren u altijd als een boek een langer dan verwachte levertijd heeft!

Vragen? Mail dan naar info@vuboekhandel.nl. Wij helpen u graag verder.
Hoe lang duurt het voordat een studieboek geleverd is?
Studieboeken die bij ons op voorraad liggen, leveren wij uiteraard binnen 24 uur. Als studieboeken tijdelijk uitverkocht zijn komen ze in de regel altijd weer snel binnen. Alleen als de periode afgelopen is waarvoor de boeken nodig zijn. Dan kan de levertijd langer duren.
Wij informeren u altijd als een boek een langer dan verwachte levertijd heeft!

TIP: Bestel alleen studieboeken voor de lopende of komende periode. Vanwege de grote hoeveelheid opleidingen aan de VU, koopt de VU Boekhandel de boeken per periode in. Bestel dus niet in één keer voor het hele jaar al je studieboeken. Dit is duur en soms treden er nog wijzigingen op in de voorgeschreven literatuur.
Ik heb mijn bestelling (nog) niet ontvangen, wat moet ik doen?
In uw account kunt u zien of uw bestelling verzonden is of nog wordt verwerkt.

Als uw bestelling in uw account de status 'verzonden' heeft maar u deze nog niet heeft ontvangen, kunt u het beste nog heel even wachten. In uitzonderlijke gevallen doet PostNL in plaats van de beloofde 24 uur langer over de bezorging van een bestelling. Als u uw bestelling 3 werkdagen nadat hij is verzonden nog niet heeft ontvangen, kunt u een mail sturen naar info@vuboekhandel.nl. Ook kunt u bellen naar 020-5984000.

Om u zo snel mogelijk van dienst te zijn, verzoeken wij u vriendelijk uw bestelnummer te vermelden in uw e-mail of bij de hand te houden als u ons belt.
Waar kan ik mijn bestelling ophalen/waar vind ik de VU Boekhandel?
U vindt de VU Boekhandel in het hoofdgebouw van de Vrije Universiteit: Boelelaan 1105. Als u het hoofdgebouw binnenkomt, vindt u de VU Boekhandel aan uw linkerhand, op de begane grond. U kunt bestellingen ophalen bij de Afhaalbalie. Deze bevindt zich in het souterrain van de VU Boekhandel.
Op vuboekhandel.nl staat dat een boek 'leverbaar' is. Wat betekent dat?
Leverbaar betekent dat het boek 'te leveren' is. Leverbaar betekent niet per definitie dat de VU Boekhandel het boek op voorraad heeft. Leverbaar betekent wel dat we het boek kunnen bestellen. De tijd die het kost om een boek te leveren is afhankelijk van de plek waar het boek besteld moet worden.
Wij informeren u altijd als een boek een langer dan verwachte levertijd heeft!
Kan ik ook tweedehands boeken bestellen of kopen bij de VU Boekhandel?
De VU Boekhandel biedt de mogelijkheid om tweedehands studieboeken aan te bieden. De verkoop van tweedehands-studieboeken is voorbehouden aan de facultaire studieverenigingen waar de VU Boekhandel mee samenwerkt.
Hoe kan ik betalen in de winkel van de VU Boekhandel?
In de VU Boekhandel kunt u contant betalen, pinnen of betalen met een creditcard. Bovendien accepteren wij boekenbonnen, evenals VVV-bonnen/Irischeques.

Hoe moet ik mijn online bestelling betalen?
U betaalt uw bestelling via iDEAL. Ook kunt u ervoor kiezen om met CreditCard te betalen (VISA en Mastercard)

Accepteert de VU Boekhandel ook boekenbonnen?
De VU Boekhandel accepteert boekenbonnen. De nationale boekenbon is landelijk inwisselbaar bij alle boekhandels in Nederland. Boekenbonnen blijven onbeperkt geldig.

Accepteer de VU Boekhandel ook Irischeques/VVV-bonnen?
De VU Boekhandel accepteert Irischques/VVV-bonnen. Irischeques/VVV-bonnen blijven onbeperkt geldig.

Ik heb een tegoedbon van de VU Boekhandel, hoe lang blijft deze geldig?
Tegoedbonnen van de VU Boekhandel blijven onbeperkt geldig. U kunt ook boeken kopen voor een kleiner bedrag dan op de tegoedbon staat.

Waar vind ik informatie over mijn facturen en betalingen?
U kunt online de status van uw bestellingen inzien en uw facturen bekijken via mijn account. Bent u uw wachtwoord vergeten? Vraag hem online op. U kunt ons natuurlijk ook altijd bellen of e-mailen met u vragen. info@vuboekhandel.nl en telefoon: 020-5984000

Hoe lang duurt het voordat mijn betaling verwerkt is?
Uw betaling via Ideal of creditcard wordt direct door ons verwerkt. U kunt zien dat u elektronisch heeft betaald door een vermelding op de factuur. Betaalde u niet direct online? Dan kunt u al uw bestellingen en facturen online inzien. Vraag naar deze service bij een van onze accountmedewerkers.

Ik zou graag een kopie van de factuur willen hebben. Hoe kom ik daaraan?
U kunt eenvoudig een kopie opvragen door de kopie te downloaden via mijn account. U kunt ons natuurlijk ook bellen. Dan sturen we de factuur per email aan u toe. Telefoon: 020-5984000

Kan ik de gegevens op mijn factuur nog aanpassen?
U kunt de factuur niet zelf (online) zwijzigen. Als u een aangepaste factuur wilt kunt u contact opnemen met onze bestelmedewerkers.
Email: info@vuboekhandel.nl en Telefoon: 020-5984000

Hoe neem ik contact op over mijn facturen of mijn betalingen?
U kunt het beste bellen of e-mailen met een van onze accountmedewerkers. Zij helpen u graag verder.
Email: info@vuboekhandel.nl en Telefoon: 020-5984000

Waarom heb ik een betalingsherinnering ontvangen? Ik heb namelijk al betaald.
Als u een betalingsherinnering heeft ontvangen maar u heeft al betaald dan heeft uw betaling de herinnering gekruist. Wilt u ons dat graag laten weten. Dan kunnen we dit herstellen. Alvast bedankt voor de moeite.
Email: info@vuboekhandel.nl en Telefoon: 020-5984000

Waarom heb ik een betalingsherinnering ontvangen? Ik heb mijn artikel nooit ontvangen.
In dit geval is er iets verkeerd gegaan bij de verzending. Dit kan aan Post.nl liggen of misschien hebben we een verkeerd adres gebruikt. Wilt u zo vriendelijk zijn ons te informeren. Dan zoeken we het voor u uit. Vermeld u graag de referenties die op de factuur staan in de communicatie met ons.
Email: info@vuboekhandel.nl en Telefoon: 020-5984000

Ik heb een betalingsherinnering ontvangen, maar ik wil mijn boek retourneren. Kan dat?
U kunt uw boek niet meer ruilen. Alleen in uitzonderlijke gevallen nemen wij een boek retour. U kunt uw verzoek per e-mail toezenden. Dan ontvangt u z.s.m. antwoord.

Ik ben laat met betalen, maar heb zojuist betaald. Moet ik jullie hierover informeren?
Als u nog geen betalingsherinnering heeft gehad hoeft u ons niet te informeren. Als u een betalingsherinnering heeft ontvangen maar u heeft al betaald dan heeft uw betaling de herinnering gekruist. Wilt u ons dat graag laten weten. Dan kunnen we dit herstellen. Alvast bedankt voor de moeite.
Email: info@vuboekhandel.nl en Telefoon: 020-5984000

Hoe kan ik mijn betalingsherinnering betalen?
U kunt uw betalingsherinnering per bank betalen. De gegevens staan op de herinnering.

Ik heb een geld bestemd voor de VU Boekhandel per ongeluk naar een verkeerd rekeningnummer overgemaakt. Wat moet ik nu doen?
Neemt u in dit geval eerst contact op met uw bank en vraag het bedrag terug. Loopt u tegen de betalingstermijn aan? Informeer ons dan even. We verlenen u graag enkele dagen respijt.

Ik heb mijn artikel geretourneerd of geannuleerd. Wanneer krijg ik mijn geld terug?
De VU Boekhandel streeft ernaar om retourneringen en annuleringen zo snel mogelijk terug te storten. Als u na een week nog niets heeft ontvangen, dan kunt u mailen naar info@vuboekhandel.nl. Vermeld hierbij uw naam, de titel van het boek en uw verder gegevens.

Ik heb mijn artikel geretourneerd, maar ik krijg een ander bedrag terug dan de waarde van het artikel. Hoe kan dit?
De VU Boekhandel stort altijd het volledig betaalde bedrag aan u terug. Het retourbedrag kan afwijken van de artikelprijs als de verzendkosten ook teruggestort worden.

Ik heb per ongeluk dubbel betaald of teveel betaald. Krijg ik dit geld terug?
De VU Boekhandel stort teveel betaalde bedragen altijd terug. Wij streven ernaar om het bedrag binnen een week terug te storten. Heeft u vragen over de terugstorting? Neemt u graag contact met ons op. Vermeld in de communicatie met ons graag uw bestelreferenties.
Email: info@vuboekhandel.nl en Telefoon: 020-5984000

Ik heb al betaald, maar zit toch in incasso. Wat moet ik doen?
U moet het gehele bedrag van de incasso betalen, inclusief de incassokosten. Betwist u de incasso? Neemt u graag contact met ons op. Vermeld in de communicatie met ons graag de incassobrief en de details.
Email: info@vuboekhandel.nl en Telefoon: 020-5984000
Hoe kan ik mijn bestelling annuleren?
U kunt tijdens het bestelproces uw bestelling annuleren. Verwijder daartoe de boeken uit uw winkelwagen. Heeft al betaald en wilt u toch annuleren? Neem in dit geval contact op met een van de medewerkers van de bestelafdeling. Vermeld in de communicatie graag uw bestelgegevens.
Email: info@vuboekhandel.nl en Telefoon: 020-5984000

Het lukt me niet mijn bestelling te annuleren. Wat moet ik doen?
Als het u via de website niet lukt om uw besteling te annuleren; neem in dit geval contact op met een van de medewerkers van de bestelafdeling. Vermeld in de communicatie graag uw bestelgegevens.
Email: info@vuboekhandel.nl en Telefoon: 020-5984000

Ik heb mijn bestelling geannuleerd, maar het boek is toch bezorgd. Wat moet ik doen?
Als u uw bestelling ondanks een annulering toch ontvangen heeft, dan was uw bestelling al te ver in het proces om nog te kunnen annuleren. Neem in dit geval contact op met een van de medewerkers van de bestelafdeling. Vermeld in de communicatie graag uw bestelgegevens.
Email: info@vuboekhandel.nl en Telefoon: 020-5984000
Hoe kan ik mijn bestelling retourneren bij de VU Boekhandel?
Onbeschadigde boeken kunt u volgens de Wet Koop op Afstand retourneren. Kijk op deze website onder het kopje Wet Koop op Afstand naar de voorwaarden.
Retourzendingen zijn voor risico van de koper. Dit houdt in dat de VU Boekhandel niet aansprakelijk is voor het beschadigen of zoekraken van retourgestuurde artikelen. Vraag daarom altijd om een traceercode bij uw postkantoor, en bewaar deze code goed.

Studieboeken kunnen ALLEEN geruild worden na overleg met een verkoopmedewerker in de VU Boekhandel. Studieboeken met een code of andere technische toevoeging of die zijn ingeseald kunnen nooit geruild worden.

Krijg ik automatisch mijn geld terug als ik een bestelling retourneer?
Als u een boek in de winkel komt ruilen ontvangt u een tegoedbon die onbeperkt geldig is. Studieboeken worden ALLEEN na overleg met en na toestemming van een medewerker van de VU Boekhandel geruild.
Heb ik bij de VU Boekhandel garantie op mijn artikelen?
Voor alle artikelen die u bij de VU Boekhandel koopt, gelden de wettelijke regels voor garantie. Dit betekent dat een artikel in goede staat moet verkeren. Als u een artikel/boek ontvangt waarbij dit niet het geval is, dan helpen wij u graag met het vinden van een passende oplossing. Wij kunnen een vervangend artikel opsturen, of het bedrag terugbetalen.

Ik heb boeken besteld bij de VU Boekhandel, maar deze zijn beschadigd aangekomen. Wat moet ik doen?
U heeft het recht om iedere aankoop die u bij de VU Boekhandel heeft gedaan zonder opgaaf van reden binnen dagen te retourneren. U kunt het boek terugbrengen in de winkel, of u kunt uw boek terugsturen via de post.
Hoe moet ik een account aanmaken?
Tijdens het bestelproces voert u uw adresgegevens in en kiest u de leveringsmethode. U kunt daarna uw gegevens inzien en wijzigen via mijn account.
De volgende keer dat u bestelt kunt u ook wijzigingen aanbrengen in het afleveradres en ook in het factuuradres.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat moet ik doen?
Via mijn account op de website kunt u eenvoudig uw wachtwoord opvragen. Na ingave van uw emailadres ontvangt u uw wachtwoord binnen enkele seconden per e-mail.

Ik ben verhuisd, waar kan ik dit doorgeven?
U kunt de volgende keer dat u bestelt uw gegevens wijzigen of direct via mijn account. Wilt u uw boek ergens anders afgeleverd hebben dan u op het adres dat u opgaf bij uw bestelling? Neem in dit geval contact op met een van de medewerkers van de bestelafdeling. Vermeld in de communicatie graag uw bestelgegevens.
Email: info@vuboekhandel.nl en Telefoon: 020-5984000

Ik heb een ander e-mailadres, waar kan ik dit doorgeven?
U kunt de volgende keer dat u bestelt uw gegevens wijzigen of direct via mijn account. Wilt u niets bestellen en vindt u het makkelijker dat wij het aanpassen? Neem in dit geval contact op met een van de medewerkers van de bestelafdeling. Vermeld in de communicatie graag uw bestelgegevens.
Email: info@vuboekhandel.nl en Telefoon: 020-5984000

Ik wil mijn bestelling op een ander adres ontvangen dan mijn woonadres. Kan dat?
U ontvangt uw bestelling op het adres dat u heeft opgegeven bij uw bestelling. Is dit niet adres niet juist? Neem in dit geval contact op met een van de medewerkers van de bestelafdeling. Vermeld in de communicatie graag uw bestelgegevens. U kunt bij uw bestelling kiezen voor een ander factuuradres dan het verzendadres. Per bestelling kunt u deze gegevens wijzigen.
Email: info@vuboekhandel.nl en Telefoon: 020-5984000

Ik wil de factuur van mijn bestelling naar een ander adres sturen dan het ontvangstadres. Kan dat?
U kunt bij uw bestelling kiezen voor een ander factuuradres dan het verzendadres. Per bestelling kunt u deze gegevens wijzigen.
Waar kan ik mijn studieboeken kopen?
Studieboeken voor alle opleidingen die de VU Boekhandel levert kopen in de VU Boekhandel. Kijk voor een overzicht van alle opleidingen en cursussen op vuboekhandel.nl In de winkel liggen de boeken op voorraad per periode, dus niet voor het gehele collegejaar. Je kunt langskomen in de VU Boekhandel om je studieboeken te kopen, of je kunt je studieboeken bestellen via vuboekhandel.nl. Ook zijn er veel studieverenigingen waar de VU Boekhandel mee samenwerkt. Kijk voor een overzicht op deze site. Bij deze studieverenigingen krijg je korting op je boeken. Je kunt ze nergens goedkoper krijgen!

Vragen? Mail dan naar: studieboeken@vuboekhandel.nl

Waar kan ik vinden welke boeken ik nodig heb?
Iedere opleiding aan de VU heeft een studiegids. Deze studiegidsen staan allemaal online. In de studiegidsen kun je precies vinden welke vakken je moet of kan volgen. Als je goed weet welke vakken je gaat volgen, kun je bij ons op de website per opleiding en periode je boeken uitzoeken. Wij nemen de informatie over uit de studiegidsen, of krijgen rechtstreeks informatie van de docenten.

Meer weten? Voor vragen kun je mailen naar: studieboeken@vuboekhandel.nl

Kan ik zien welke studieboeken de VU Boekhandel op voorraad heeft?
Je kunt op onze website niet zien welke boeken echt in de winkel liggen. Om te controleren of een boek op voorraad is, kun je even langslopen in de VU Boekhandel. Vuistregel is dat alle studieboeken voor de huidige en komende periode op voorraad zijn en de volgende werkdag geleverd kunnen worden als je online besteld. Wil je het toch helemaal zeker weten? Mail naar: studieboeken@vuboekhandel.nl en ontvang dezelfde werkdag nog een antwoord.

Er staat 'leverbaar' achter een boek dat ik wil bestellen. Wat betekent dat?
Leverbaar betekent dat het boek 'te leveren' is. Leverbaar betekent niet per definitie dat wij het boek in de winkel hebben liggen. Wij hebben de studieboeken per periode op voorraad in de winkel liggen. Leverbaar betekent wel dat we het boek kunnen bestellen. De tijd die het kost om een boek te leveren is afhankelijk van het de plek waar het boek besteld moet worden. Reken bij studieboeken voor de huidige en komende periode op maximaal enkele werkdagen.
Wil je het helemaal zeker weten? Mail naar: studieboeken@vuboekhandel.nl en ontvang dezelfde werkdag nog een antwoord.

Ik heb een studieboek nodig en het vak is al begonnen, maar het boek is niet bij de VU Boekhandel. Wat nu?
Het kan gebeuren dat er enige vertraging optreedt bij het leveren van de studieboeken. Dit kan verschillende oorzaken hebben. Wij doen er alles aan om de verplichte studieboeken zo snel mogelijk op voorraad te hebben. Meestel geldt: heb jij het niet dan hebben de anderen het ook niet. Wij doen onze uiterste beste iedereen zo snel mogelijk het boek te leveren. Bij 'problemen' informeren we de docent.

Vragen? Mail dan naar: studieboeken@vuboekhandel.nl

Ik heb een studieboek gekocht, maar ik wil stoppen met het vak. Kan ik het boek nog terugbrengen?
Je kunt studieboeken in uitzonderlijke gevallen in de winkel ALLEEN overleg met een verkoopmedewerker ruilen.

Verkoopt de VU Boekhandel ook tweedehands studieboeken?
De VU Boekhandel verkoopt geen tweedehands studieboeken. Wel is er regelmatig een uitverkooptafel in de winkel, waar soms ook studieboeken tussen zitten.

Heeft de VU Boekhandel ook boekenlijsten waarop precies staat welke studieboeken ik nodig heb?
De VU Boekhandel heeft geen kant en klare boekenlijsten waarop staat welke studieboeken je nodig hebt. Er zijn zoveel verschillende opleidingen dat dit onmogelijk is. In de studiegids en online op vuboekhandel.nl staat duidelijk vermeld welke boeken je voor alle vakken nodig hebt

Ik ga een vak volgen, maar die staat niet op de website van vuboekhandel.nl. Wat moet ik nu doen?
Bij sommige vakken worden geen boeken voorgeschreven. Die vakken staan dan ook niet op onze website. Het kan natuurlijk zijn dat een vak er niet opstaat en er wel een boek nodig is. Wij horen die vergissing ' graag' via: studieboeken@vuboekhandel.nl

Ik wil graag al mijn studieboeken in n keer kopen, kan dat?
Je kunt voor het hele jaar studieboeken kopen, maar wij raden het sterk af. Het is niet alleen duur, maar je neemt dan ook een risico. Soms treden er namelijk wijzigingen op in de voorgeschreven literatuur, of verschijnen er nieuwe edities van boeken. Dit kan dan betekenen dat je het verkeerde boek hebt gekocht, of dat je een boek hebt gekocht dat je helemaal niet nodig hebt. Bestel je boeken per periode, dan zit je altijd goed!

Ik heb een syllabus nodig, kan ik die bij de VU Boekhandel kopen?
De VU Boekhandel verkoopt naast studieboeken, ook syllabi. Met name voor de faculteiten rechten en letteren verschijnen er regelmatig syllabi of readers voor verschillende vakken. Deze syllabi en readers worden besteld door de docenten of de cordinatoren van een vak. Zij geven door aan de drukker hoeveel syllabi er gedrukt moeten worden. De VU Boekhandel verkoopt de syllabi aan studenten.

Kan ik ergens zien of een syllabus al op voorraad is?
Syllabi of readers zijn pas op voorraad als je ze via deze site kunt bestellen. Als ze nog niet online staan, betekent dit dat we ze (nog) niet hebben.

Ik heb gehoord dat een syllabus op is. Kan ik via de VU Boekhandel nieuwe syllabi bestellen?
De VU Boekhandel kan geen syllabi bestellen. Docenten of cordinatoren geven aan de drukker door hoeveel syllabi of readers er moeten komen. Wij geven het wel door aan docenten/cordinatoren als een syllabus op is. Je kunt het beste zelf even contact opnemen met de docent om te vragen of er een passende oplossing is en of er nog een nieuwe hoeveelheid syllabi gedrukt zal worden.

Wat is een studievereniging?
Een studievereniging is niet hetzelfde als een studentenvereniging. Iedere faculteit aan de VU heeft n of meerdere studieverenigingen. Zij verzorgen allerlei leuke activiteiten, zoals excursies, borrels en feesten. En ze doen nog iets heel belangrijks: ze verkopen studieboeken met hoge kortingen. Nergens anders kun je zo goedkoop je studieboeken kopen. Dus word vandaag nog lid en profiteer van deze korting!

Welke studievereniging hoort bij mijn opleiding?
Je kunt op deze site zien welk studievereniging bij jouw opleiding hoort.

Hoeveel korting krijg ik op mijn studieboeken als ik lid ben van een studievereniging?

Als je lid bent van een studievereniging, krijg je zeer gunstige korting op je studieboeken. Kijk bij de studievereniging van jouw faculteit naar de condities. Studieboeken bij studieverenigingen zijn altijd goedkoper dan elders.

Reserveren van Nederlandstalige studieboeken
Als je reserveert krijg je op Nederlandstalige titels bij een studievereniging 10% korting. Je moet dan wel van tevoren een boek 'reserveren'. Dit heeft te maken met de Nederlandse wetgeving. Als je een boek niet van tevoren reserveert, krijg je ook geen 10% korting.

Bestellen/direct afrekenen van Nederlandstalige studieboeken
Als je Nederlandse boeken bestelt via je de site van je studievereniging krijg je 5% korting. Je krijgt deze korting alleen als je lid bent van een studievereniging en alleen als je minimaal twee verschillende Nederlandstalige boeken bestelt. Je krijgt ook 5% korting als je de boeken direct afrekent bij je studievereniging of in de VU Boekhandel. Je krijgt ook dan alleen korting als je lid bent van een studievereniging en dit kunt aantonen, en als je minimaal twee verschillende Nederlandstalige boeken tegelijk koopt. Deze regels vloeien voort uit de Wet op de Vaste Boekenprijs.

Bestellen/direct afrekenen van Engelstalige boeken
Engelstalige (studie)boeken zijn altijd supervoordelig als je lid bent van een studievereniging. Het maakt niet uit of je je studieboeken online bestelt, direct afrekent bij je studievereniging of in de VU Boekhandel koopt: je krijgt altijd tussen de 12 en 15% korting op Engelstalige studieboeken. Vanaf dit jaar krijg je ook 10% korting op 'gewone' Engelstalige boeken in de VU Boekhandel. Deze korting is exclusief voor studenten die lid zijn van een studievereniging.

Waar kan ik lid worden van een studievereniging?
Word meteen lid! Je eerste bestelling heb je het lidmaatschapsgeld er meestal al uit. Je kunt online lid worden als je bestelt via de webshop van de studievereniging. Ook in de VU Boekhandel kun je direct lid worden. Vul het formulier in dat bij de kassa ligt. Natuurlijk kun je bij de verenigingen zelf ook je aanmelden. Kijk voor een overzicht van alle verenigingen op deze site.

Krijg ik ook korting op studieboeken die ik in de VU Boekhandel koop als ik lid ben van een studievereniging?
Als je lid bent van een studievereniging, krijg je een pasje of en sticker op je collegekaart. Daardoor mag je van bijna alle studieverenigingen je studieboeken ook in de VU Boekhandel kopen. Met korting. Je moet dan wel altijd je pasje of de sticker laten zien bij de kassa. Ook in de VU Boekhandel kan je nog lid worden van een studievereniging. Je moet dan een formulier invullen, maar je kan dan wel direct je boeken met korting kopen.

Krijg ik, omdat ik student ben, korting op 'gewone' boeken bij de VU Boekhandel?
Als je lid bent van een studievereniging biedt de VU Boekhandel 10% korting op Engelstalige titels. Van romans tot non-fictie: Engelstalige boeken zijn zeer voordelig bij de VU Boekhandel.
Waar kan ik als docent informatie kwijt over de studieboeken die ik wil voorschrijven?
Wij vernemen graag van u welke boeken u gaat gebruiken bij uw colleges. Die informatie is voor ons heel belangrijk. Wij nemen de boeken op voorraad en bij leveringsproblemen nemen wij contact met u op. Door ons grote inkoopvolume kunnen we de studenten een goede prijs bieden. De samenwerking met alle studieverenigingen biedt de garantie dat alle VU-studenten de boeken op tijd hebben voor een goede prijs. U kunt op deze site op de pagina Studieboeken/docenten een formulier invullen waar u al uw informatie kwijt kunt over studieboeken. Wij zijn u bij voorbaat zeer erkentelijk voor uw medewerking.

Kan ik ook een docentexemplaar ontvangen via de VU Boekhandel?
Op de site op de pagina Studieboeken/docenten kunt u snel en eenvoudig een docentexemplaar aanvragen. Door ons uitstekende contact met alle grote uitgeverijen kunnen wij u vrijwel altijd een exemplaar toesturen.