Home > Contact > Veel gestelde vragen
Veelgestelde vragen

  • Bestellen & Levering
  • Betalen
  • Annuleren
  • Retourneren
  • Garantie
  • Studieboeken/syllabi
  • Korting via Anguilla
  • Reserveren
  • Tweedehands
  • Hoe bestel ik een boek bij Anguilla?
    Om te kunnen bestellen moet je een account aanmaken. Je kunt tijdens het bestelproces een account aanmaken.

    Ontvang ik een Track-en-Tracecode?
    Je ontvangt direct nadat je betaald hebt een Track-en-Tracecode van Post.nl. Op de website die in de email wordt vermeld kun je opzoeken wanneer je pakket wordt bezorgd.
    Wat betaal ik aan verzendkosten?
    De verzendkosten bij Anguilla zijn 1,95 euro. Ongeacht de omvang van je bestelling.
    Wie levert de boeken?
    De VU Boekhandel in het hoofdgebouw van de VU verzendt de boeken. Levering gebeurt door Post.nl
    Moet ik lid zijn om te kunnen bestellen?
    Je moet lid zijn om van de kortingsmogelijkheden op studieboeken gebruik te kunnen maken. Ben je nog geen lid? Dan kun je lid worden tijdens het bestellen.
    Hoe lang duurt het voordat een boek geleverd is?
    Boeken die op voorraad liggen leveren wij de volgende werkdag. Vrijwel alle studieboeken kunnen we daardoor zeer snel leveren. Als de boeken niet op voorraad zijn duurt levering van Nederlandstalige studieboeken 2 en niet-Nederlandstalige studieboeken 3 werkdagen; uitzonderingen daargelaten.
    Anguilla informeert altijd als een boek een langer dan verwachte levertijd heeft.

    Vragen? Mail dan naar mijnstudievereniging@vuboekhandel.nl. Wij helpen je graag verder.
    Ik heb mijn bestelling (nog) niet ontvangen, wat moet ik doen?
    Online kun je zien of je bestelling verzonden is of nog wordt verwerkt.
    Als je bestelling in je account de status 'verzonden' heeft maar je hebt deze nog niet ontvangen, check dan allereerst de Track-en-Tracecode die je hebt ontvangen in je mailbox. Als je je bestelling 3 werkdagen nadat die is verzonden nog niet hebt ontvangen, dan kun je een mail sturen naar mijnstudievereniging@vuboekhandel.nl.
    Om je zo snel mogelijk van dienst te zijn, verzoeken wij je vriendelijk je bestelnummer te vermelden in je e-mail en aan te geven dat het een bestelling via Anguilla betreft.
    Hoe kan ik betalen?
    Studieboeken betaal je online bij Anguilla met Ideal.

    Waar vind ik informatie over mijn facturen en betalingen?
    Je kunt online de status van je bestellingen inzien en je facturen bekijken via mijn account. Ben je je wachtwoord vergeten? Vraag hem online op via wachtwoord vergeten

    Hoe lang duurt het voordat mijn betaling verwerkt is?
    Je betaling via Ideal wordt direct door ons verwerkt. Je kunt zien dat je elektronisch hebt betaald door een vermelding op de factuur en een email die je ontvangt van de bank.

    Ik zou graag een kopie van de factuur willen hebben. Hoe kom ik daaraan?
    Je kunt eenvoudig een kopie opvragen door de kopie te downloaden via mijn account.

    Kan ik de gegevens op mijn factuur nog aanpassen?
    Je kunt de factuur niet zelf (online) wijzigen. Als je een aangepaste factuur wilt, kun je contact opnemen via email.

    Ik heb mijn artikel geretourneerd of geannuleerd. Wanneer krijg ik mijn geld terug?
    Anguilla streeft ernaar om retourneringen en annuleringen zo snel mogelijk terug te storten. Als je na een week nog niets hebt ontvangen, dan kun je mailen onder vermelding van je naam, de titel van het boek en van het feit dat het een bestelling via Anguilla is geweest naar:
    Hoe kan ik mijn bestelling annuleren?
    Je kunt tijdens het bestelproces je bestelling annuleren. Verwijder daartoe de boeken uit je winkelwagen. Heb je al betaald en wil je toch annuleren? Neem in dit geval contact op met Anguilla. Vermeld in de communicatie graag je bestelgegevens.

    Ik heb mijn bestelling geannuleerd, maar het boek is toch bezorgd. Wat moet ik doen?
    Als je jouw bestelling ondanks een annulering toch ontvangen hebt, dan was je bestelling al te ver in het proces om nog te kunnen annuleren. Neem in dit geval contact op met Anguilla via email. Vermeld in de communicatie graag je bestelgegevens.
    Email: mijnstudievereniging@vuboekhandel.nl
    Moet ik lid zijn om te kunnen bestellen?
    Je moet lid zijn om van de kortingsmogelijkheden op studieboeken gebruik te kunnen maken. Ben je nog geen lid? Dan kun je lid worden tijdens het bestellen.
    Hoe lang duurt het voordat een boek geleverd is?
    Boeken die op voorraad liggen, leveren wij de volgende werkdag. Vrijwel alle studieboeken kunnen we daardoor zeer snel leveren. Als de boeken niet op voorraad zijn, duurt levering van Nederlandstalige studieboeken 2 en buitenlandstalige studieboeken 3 werkdagen; uitzonderingen daargelaten.
    Anguilla informeert altijd als een boek een langer dan verwachte levertijd heeft.

    Vragen? Mail dan naar mijnstudievereniging@vuboekhandel.nl. We helpen je graag verder.
    Ik heb mijn bestelling (nog) niet ontvangen, wat moet ik doen?
    Online kun je u zien of je bestelling verzonden is of nog wordt verwerkt.
    Als je bestelling in je account de status 'verzonden' heeft maar je deze nog niet ontvangen hebt, check dan allereerst de track-en-trace-code die je hebt ontvangen in je mailbox. Als je jouw bestelling 3 werkdagen nadat die is verzonden nog niet heeft ontvangen, kun je een mail sturen naar mijnstudievereniging@vuboekhandel.nl.
    Om je zo snel mogelijk van dienst te zijn, verzoeken wij je vriendelijk je bestelnummer te vermelden in je e-mail en aan te geven dat het een bestelling via Anguilla betreft.
    Retourneren
    Hoe kan ik mijn bestelling retourneren bij de VU Boekhandel?
    Onbeschadigde boeken kunt u volgens de Wet Koop op Afstand retourneren. Kijk op deze website onder het kopje Wet Koop op Afstand naar de voorwaarden.
    Retourzendingen zijn voor risico van de koper. Dit houdt in dat de VU Boekhandel niet aansprakelijk is voor het beschadigen of zoekraken van retourgestuurde artikelen. Vraag daarom altijd om een traceercode bij uw postkantoor, en bewaar deze code goed.

    Studieboeken kunnen ALLEEN geruild worden na overleg met een verkoopmedewerker in de VU Boekhandel. Studieboeken met een code of andere technische toevoeging of die zijn ingeseald kunnen nooit geruild worden.

    Krijg ik automatisch mijn geld terug als ik een bestelling retourneer?
    Als u een boek in de winkel komt ruilen ontvangt u een tegoedbon die onbeperkt geldig is. Studieboeken worden ALLEEN na overleg met en na toestemming van een medewerker van de VU Boekhandel geruild.
    Heb ik bij de VU Boekhandel garantie op mijn artikelen?
    Voor alle artikelen die u bij de VU Boekhandel koopt, gelden de wettelijke regels voor garantie. Dit betekent dat een artikel in goede staat moet verkeren. Als u een artikel/boek ontvangt waarbij dit niet het geval is, dan helpen wij u graag met het vinden van een passende oplossing. Wij kunnen een vervangend artikel opsturen, of het bedrag terugbetalen.

    Ik heb boeken besteld bij de VU Boekhandel, maar deze zijn beschadigd aangekomen. Wat moet ik doen?
    U heeft het recht om iedere aankoop die u bij de VU Boekhandel heeft gedaan zonder opgaaf van reden binnen dagen te retourneren. U kunt het boek terugbrengen in de winkel, of u kunt uw boek terugsturen via de post.
    Hoe moet ik een account aanmaken?
    Tijdens het bestelproces voert u uw adresgegevens in en kiest u de leveringsmethode. U kunt daarna uw gegevens inzien en wijzigen via mijn account.
    De volgende keer dat u bestelt kunt u ook wijzigingen aanbrengen in het afleveradres en ook in het factuuradres.

    Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat moet ik doen?
    Via mijn account op de website kunt u eenvoudig uw wachtwoord opvragen. Na ingave van uw emailadres ontvangt u uw wachtwoord binnen enkele seconden per e-mail.

    Ik ben verhuisd, waar kan ik dit doorgeven?
    U kunt de volgende keer dat u bestelt uw gegevens wijzigen of direct via mijn account. Wilt u uw boek ergens anders afgeleverd hebben dan u op het adres dat u opgaf bij uw bestelling? Neem in dit geval contact op met een van de medewerkers van de bestelafdeling. Vermeld in de communicatie graag uw bestelgegevens.
    Email: info@vuboekhandel.nl en Telefoon: 020-5984000

    Ik heb een ander e-mailadres, waar kan ik dit doorgeven?
    U kunt de volgende keer dat u bestelt uw gegevens wijzigen of direct via mijn account. Wilt u niets bestellen en vindt u het makkelijker dat wij het aanpassen? Neem in dit geval contact op met een van de medewerkers van de bestelafdeling. Vermeld in de communicatie graag uw bestelgegevens.
    Email: info@vuboekhandel.nl en Telefoon: 020-5984000

    Ik wil mijn bestelling op een ander adres ontvangen dan mijn woonadres. Kan dat?
    U ontvangt uw bestelling op het adres dat u heeft opgegeven bij uw bestelling. Is dit niet adres niet juist? Neem in dit geval contact op met een van de medewerkers van de bestelafdeling. Vermeld in de communicatie graag uw bestelgegevens. U kunt bij uw bestelling kiezen voor een ander factuuradres dan het verzendadres. Per bestelling kunt u deze gegevens wijzigen.
    Email: info@vuboekhandel.nl en Telefoon: 020-5984000

    Ik wil de factuur van mijn bestelling naar een ander adres sturen dan het ontvangstadres. Kan dat?
    U kunt bij uw bestelling kiezen voor een ander factuuradres dan het verzendadres. Per bestelling kunt u deze gegevens wijzigen.
    Waar kan ik mijn studieboeken kopen?
    Studieboeken voor alle opleidingen die de VU Boekhandel levert kopen in de VU Boekhandel. Kijk voor een overzicht van alle opleidingen en cursussen op vuboekhandel.nl In de winkel liggen de boeken op voorraad per periode, dus niet voor het gehele collegejaar. Je kunt langskomen in de VU Boekhandel om je studieboeken te kopen, of je kunt je studieboeken bestellen via vuboekhandel.nl. Ook zijn er veel studieverenigingen waar de VU Boekhandel mee samenwerkt. Kijk voor een overzicht op deze site. Bij deze studieverenigingen krijg je korting op je boeken. Je kunt ze nergens goedkoper krijgen!

    Laagste prijs garantie
    Je kunt je boeken nergens in Nederland goedkoper vinden dan bij de studievereniging op de VU. Je krijgt als lid een laagste-prijs-garantie! Kun je het studieboek bij een reguliere Nederlandse webwinkel (ook Bol.com!) goedkoper kopen dan krijg je het verschil retour. Besluit ook daarom om lid te worden.
    Vragen? Mail dan naar: studieboeken@vuboekhandel.nl

    Waar kan ik vinden welke boeken ik nodig heb?
    Iedere opleiding aan de VU heeft een studiegids. Deze studiegidsen staan allemaal online. In de studiegidsen kun je precies vinden welke vakken je moet of kan volgen. Als je goed weet welke vakken je gaat volgen, kun je bij ons op de website per opleiding en periode je boeken uitzoeken. Wij nemen de informatie over uit de studiegidsen, of krijgen rechtstreeks informatie van de docenten.

    Meer weten? Voor vragen kun je mailen naar: studieboeken@vuboekhandel.nl

    Kan ik zien welke studieboeken de VU Boekhandel op voorraad heeft?
    Je kunt op onze website niet zien welke boeken echt in de winkel liggen. Om te controleren of een boek op voorraad is, kun je even langslopen in de VU Boekhandel. Vuistregel is dat alle studieboeken voor de huidige en komende periode op voorraad zijn en de volgende werkdag geleverd kunnen worden als je online besteld. Wil je het toch helemaal zeker weten? Mail naar: studieboeken@vuboekhandel.nl en ontvang dezelfde werkdag nog een antwoord.

    Er staat 'leverbaar' achter een boek dat ik wil bestellen. Wat betekent dat?
    Leverbaar betekent dat het boek 'te leveren' is. Leverbaar betekent niet per definitie dat wij het boek in de winkel hebben liggen. Wij hebben de studieboeken per periode op voorraad in de winkel liggen. Leverbaar betekent wel dat we het boek kunnen bestellen. De tijd die het kost om een boek te leveren is afhankelijk van het de plek waar het boek besteld moet worden. Reken bij studieboeken voor de huidige en komende periode op maximaal enkele werkdagen.
    Wil je het helemaal zeker weten? Mail naar: studieboeken@vuboekhandel.nl en ontvang dezelfde werkdag nog een antwoord.

    Ik heb een studieboek nodig en het vak is al begonnen, maar het boek is niet bij de VU Boekhandel. Wat nu?
    Het kan gebeuren dat er enige vertraging optreedt bij het leveren van de studieboeken. Dit kan verschillende oorzaken hebben. Wij doen er alles aan om de verplichte studieboeken zo snel mogelijk op voorraad te hebben. Meestel geldt: heb jij het niet dan hebben de anderen het ook niet. Wij doen onze uiterste beste iedereen zo snel mogelijk het boek te leveren. Bij 'problemen' informeren we de docent.

    Vragen? Mail dan naar: studieboeken@vuboekhandel.nl

    Ik heb een studieboek gekocht, maar ik wil stoppen met het vak. Kan ik het boek nog terugbrengen?
    Je kunt studieboeken in uitzonderlijke gevallen in de winkel ALLEEN overleg met een verkoopmedewerker ruilen.

    Verkoopt de VU Boekhandel ook tweedehands studieboeken?
    De VU Boekhandel verkoopt geen tweedehands studieboeken. Je kunt je boeken wel aanbieden voor verkoop via vuboekhandel.nl. De verkoop gebeurt via de studieverenigingen waar de VU Boekhandel mee samenwerkt. Je ontvangt een goede prijs voor je tweedehands studieboek en het wordt via de studievereniging snel verkocht.

    Heeft de VU Boekhandel ook boekenlijsten waarop precies staat welke studieboeken ik nodig heb?
    De VU Boekhandel heeft geen kant en klare boekenlijsten waarop staat welke studieboeken je nodig hebt. Er zijn zoveel verschillende opleidingen dat dit onmogelijk is. In de studiegids en online op vuboekhandel.nl staat duidelijk vermeld welke boeken je voor alle vakken nodig hebt

    Ik ga een vak volgen, maar die staat niet op de website van vuboekhandel.nl. Wat moet ik nu doen?
    Bij sommige vakken worden geen boeken voorgeschreven. Die vakken staan dan ook niet op onze website. Het kan natuurlijk zijn dat een vak er niet opstaat en er wel een boek nodig is. Wij horen die vergissing ' graag' via: studieboeken@vuboekhandel.nl

    Ik wil graag al mijn studieboeken in n keer kopen, kan dat?
    Je kunt voor het hele jaar studieboeken kopen, maar wij raden het sterk af. Het is niet alleen duur, maar je neemt dan ook een risico. Soms treden er namelijk wijzigingen op in de voorgeschreven literatuur, of verschijnen er nieuwe edities van boeken. Dit kan dan betekenen dat je het verkeerde boek hebt gekocht, of dat je een boek hebt gekocht dat je helemaal niet nodig hebt. Bestel je boeken per periode, dan zit je altijd goed!

    Ik heb een syllabus nodig, kan ik die bij de VU Boekhandel kopen?
    De VU Boekhandel verkoopt naast studieboeken, ook syllabi. Met name voor de faculteiten rechten en letteren verschijnen er regelmatig syllabi of readers voor verschillende vakken. Deze syllabi en readers worden besteld door de docenten of de coördinatoren van een vak. Zij geven door aan de drukker hoeveel syllabi er gedrukt moeten worden. De VU Boekhandel verkoopt de syllabi aan studenten.

    Kan ik ergens zien of een syllabus al op voorraad is?
    Syllabi of readers zijn pas op voorraad als je ze via deze site kunt bestellen. Als ze nog niet online staan, betekent dit dat we ze (nog) niet hebben.

    Ik heb gehoord dat een syllabus op is. Kan ik via de VU Boekhandel nieuwe syllabi bestellen?
    De VU Boekhandel kan geen syllabi bestellen. Docenten of coördinatoren geven aan de drukker door hoeveel syllabi of readers er moeten komen. Wij geven het wel door aan docenten/coördinatoren als een syllabus op is. Je kunt het beste zelf even contact opnemen met de docent om te vragen of er een passende oplossing is en of er nog een nieuwe hoeveelheid syllabi gedrukt zal worden.

    Wat is een studievereniging?
    Een studievereniging is niet hetzelfde als een studentenvereniging. Iedere faculteit aan de VU heeft n of meerdere studieverenigingen. Zij verzorgen allerlei leuke activiteiten, zoals excursies, borrels en feesten. En ze doen nog iets heel belangrijks: ze verkopen studieboeken met hoge kortingen. Nergens anders kun je zo goedkoop je studieboeken kopen. Dus word vandaag nog lid en profiteer van deze korting!

    Welke studievereniging hoort bij mijn opleiding?
    Je kunt op deze site zien welk studievereniging bij jouw opleiding hoort.

    Hoeveel korting krijg ik op mijn studieboeken als ik lid ben van een studievereniging?
    Als je lid bent van een studievereniging, krijg je zeer gunstige korting op je studieboeken. Kijk bij de studievereniging van jouw faculteit naar de condities. Studieboeken bij studieverenigingen zijn altijd goedkoper dan elders.

    Reserveren van Nederlandstalige studieboeken
    Als je reserveert krijg je op Nederlandstalige titels bij een studievereniging 10% korting. Je moet dan wel van tevoren een boek 'reserveren'. Dit heeft te maken met de Nederlandse wetgeving. Als je een boek niet van tevoren reserveert, krijg je ook geen 10% korting.

    Bestellen/direct afrekenen van Nederlandstalige studieboeken
    Als je Nederlandse boeken bestelt via je de site van je studievereniging krijg je 5% korting. Je krijgt deze korting alleen als je lid bent van een studievereniging en alleen als je minimaal twee verschillende Nederlandstalige boeken bestelt. Je krijgt ook 5% korting als je de boeken direct afrekent bij je studievereniging of in de VU Boekhandel. Je krijgt ook dan alleen korting als je lid bent van een studievereniging en dit kunt aantonen, en als je minimaal twee verschillende Nederlandstalige boeken tegelijk koopt. Deze regels vloeien voort uit de Wet op de Vaste Boekenprijs.

    Bestellen/direct afrekenen van Engelstalige boeken
    Engelstalige (studie)boeken zijn altijd supervoordelig als je lid bent van een studievereniging. Het maakt niet uit of je je studieboeken online bestelt, direct afrekent bij je studievereniging of in de VU Boekhandel koopt: je krijgt altijd tussen de 12 en 15% korting op Engelstalige studieboeken. Vanaf dit jaar krijg je ook 10% korting op 'gewone' Engelstalige boeken in de VU Boekhandel. Deze korting is exclusief voor studenten die lid zijn van een studievereniging.

    Waar kan ik lid worden van een studievereniging?
    Word meteen lid! Je eerste bestelling heb je het lidmaatschapsgeld er meestal al uit. Je kunt online lid worden als je bestelt via de webshop van de studievereniging. Ook in de VU Boekhandel kun je direct lid worden. Vul het formulier in dat bij de kassa ligt. Natuurlijk kun je bij de verenigingen zelf ook je aanmelden. Kijk voor een overzicht van alle verenigingen op deze site.

    Krijg ik ook korting op studieboeken die ik in de VU Boekhandel koop als ik lid ben van een studievereniging?
    Als je lid bent van een studievereniging, krijg je een pasje of en sticker op je collegekaart. Daardoor mag je van alle studieverenigingen je studieboeken ook in de VU Boekhandel kopen, met korting. Je moet dan wel altijd je pasje of de sticker laten zien bij de kassa. Ook in de VU Boekhandel kan je nog lid worden van een studievereniging. Je moet dan een formulier invullen, maar je kan dan wel direct je boeken met korting kopen.

    Krijg ik, omdat ik student ben, korting op 'gewone' boeken bij de VU Boekhandel?
    Als je lid bent van een studievereniging biedt de VU Boekhandel 10% korting op Engelstalige titels. Van romans tot non-fictie: Engelstalige boeken zijn zeer voordelig bij de VU Boekhandel.
    Waar kan ik als docent informatie kwijt over de studieboeken die ik wil voorschrijven?
    Wij vernemen graag van u welke boeken u gaat gebruiken bij uw colleges. Die informatie is voor ons heel belangrijk. Wij nemen de boeken op voorraad en bij leveringsproblemen nemen wij contact met u op. Door ons grote inkoopvolume kunnen we de studenten een goede prijs bieden. De samenwerking met alle studieverenigingen biedt de garantie dat alle VU-studenten de boeken op tijd hebben voor een goede prijs. U kunt op deze site op de pagina Studieboeken/docenten een formulier invullen waar u al uw informatie kwijt kunt over studieboeken. Wij zijn u bij voorbaat zeer erkentelijk voor uw medewerking.

    Kan ik ook een docentexemplaar ontvangen via de VU Boekhandel?
    Op de site op de pagina Studieboeken/docenten kunt u snel en eenvoudig een docentexemplaar aanvragen. Door ons uitstekende contact met alle grote uitgeverijen kunnen wij u vrijwel altijd een exemplaar toesturen.